مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد:
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد از برگزاری اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» و گرامیداشت کودکان شهدای مدافع حرم همزمان با پنجم صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه در حرم مطهر رضوی، خبرداد.
کد خبر: ۳۲۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 02 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حمید صادقی، گفت: اجتماع بزرگ غنچه‌های حسینی همه ساله در بستر مجموعه‌ها و تشکلات مذهبی، پنجم صفر همزمان با سالروز شهادت سه ساله امام حسین، به طور پراکنده برگزار می‌شد. وی افزود: امسال با تعاملاتی که صورت گرفت؛ سعی کردیم  برنامه محکم و منسجمی را به صورت جمعی و با مشارکت تشکل‌های مختلف سطح شهر، مجمع تشکل‌های فرهنگی و مذهبی حاشیه شهر، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا(ع) و همکاری آستان قدس رضوی  در حرم مطهر رضوی برگزار کنیم.
 

 
وی در خصوص این اجتماع بزرگ، گفت:  مخاطبین این برنامه کودکان دختر و پسر 3تا 6 سال و مخاطبین مهد‌کودک‌ها می باشند که همراه با مادرانشان 15 آذرماه همزمان با سالروزشهادت حضرت رقیه در نظرگرفته شده، در حرم مطهر حضور خواهند یافت. وی تصریح داشت:  مجتمع بقیه‌الله شهرک شهید رجایی  و مجتمع امیر المومنین بلوار شهید رستمی، مسجد نقوی خیابان احمد آباد  و مهدهای سپاه امام رضا(ع) تشکل‌های فعال  درزمینه کودک هستند که دراین  اجتماع بزرگ باهم یکی می‌شوند و هم‌افزایی خوبی شکل خواهد گرفت.
صادقی با اشاره به اینکه ملزومات و امکانات مورد نیاز این اجتماع بزرگ نیز به صورت مشارکتی تهیه شده است؛ افزود: در این اجتماع هر کودک چفیه، پیشانی‌بند و پرچم رنگ‌آمیزی شده‌ای را دریافت کرده و به همراه دارد. همچنین در این روز کتابی با موضوع ارتباط بین مسائل روز و واقعه پنجم صفر (شهادت حضرت رقیه)، با گریز به موضوع مدافعان حرم منتشر شده و در اختیار این کودکان قرار خواهد گرفت.این کتاب به روایت داستانی در خصوص دو کودک می‌پردازد که پدرشان از مدافعان حرم بوده‌اند و در سوریه به شهادت رسیده‌اند؛ در ادامه داستان  با شهادت اباعبدالله و سه ساله امام حسین (ع) مرتبط می شود؛ همچنین  اپلیکیشنی صوتی شامل بازی و رنگ‌آمیزی با محتوی این کتاب در حال پیگیری و آماده سازی است .
 مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد، افزود: با توجه به فراخوان اجتماع بزرگ و به ویژه تشکل‌های فرهنگی و مذهبی حاشیه شهر و مهدهای مجموعه سپاه امام رضا(ع)، پیش بینی می‌شود 3 هزار کودک به همراه مادرشان در این اجتماع حضور یابند  و همچنین  آمادگی حضور 1000 کودک دیگر از طریق فراخوان‌های عمومی و مهدهای سراسر شهر را داریم . وی افزود: در این همایش کودکان سرودی را به صورت همزمان در حرم مطهر رضوی همخوانی  و اجرا می‌کنند.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده یادآور شد: فراخوان عمومی این اجتماع از 10 آبان ماه آغاز شده و شنبه 15 آبان برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار