مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت سیزده آبان با عنوان«رهبر 13 ساله» در مدارس منطقه 10شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 02 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد باغبان گفت: جشنواره «رهبر 13 ساله» به مناسبت گرامیداشت 13 آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز ویژه نوجوانان متوسطه اول، مدارس به اجرا گذارده شد و امروز نخستین روز برگزاری این جشنواره در دبیرستان دخترانه صدیقه با حضور بیش از 500 دانش‌آموز نوجوان بود.
وی افزود: سه واقعه مهم در روز 13 آبان به وقوع پیوسته‌است که لازم است نوجوانان ما با این وقایع تاریخی آشنا شوند؛ تبعید امام خمینی(ره)، کشتار جمعی دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی. همچنین در هشتم آبان 1359، شهادت شهید فهمیده روی داد؛ که امام خمینی(ره)، او را رهبر 13 ساله نامیدند. این وقایع مهم باید برای نسل جوان و نوجوان ما، روشن و شفاف و به دور از مبالغه بیان شود و این بیان نیز باید به نحوی باشد که پذیرش مخاطبان را به همراه داشته باشد؛ از اینرو بر آن شدیم که از طریق این ویژه برنامه و با برگزاری برنامه‌های مختلفی چون تئاتر، سرود‌های انقلابی، مسابقه و ... تا حد امکان به بازخوانی این وقایع پرداخته و زوایای پنهان و آشکار این حوادث را برای نوجوانانمان بازگو کنیم.
باغبان در ادامه در توضیح بخش‌های دیگر این برنامه گفت: با توجه به تقارن 13 آبان با ایام عزاداری امام حسین(ع)، توزیع سربندهای یا حسین را برای کلیه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در نظر گرفته‌ایم و مسابقه‌ی جملات فی البداهه در خصوص زندگی شهید فهمیده نیز حسن ختام این برنامه در هر مدرسه است.
وی در پایان از ثبت‌نام مدارس متقاضی در این جشنواره خبر داد و گفت: مدیران مدارس متقاضی می‌توانند از طریق برقراری تماس با شماره 35233123 نسبت به ثبت نام جهت برگزاری این جشنواره در مدرسه خود اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار