رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: زائرانی که قصد عزیمت به کربلای معلی دارند باید تاریخ گذرنامه آنها بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد بنابراین در صورتی که تاریخ انقضای گذرنامه‌ آنها کمتر از 6 ماه است باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند تا در زمان خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند.
کد خبر: ۳۲۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 06 November 2016
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: روزانه بیش از 37 هزار جلد گذرنامه برای زائران متقاضی شرکت در آیین اربعین حسینی در سراسر کشور صادر می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ مجید صمدی روز یکشنبه در گفت و گویی خبری اظهار کرد: اقدام های لازم برای تسریع در صدور گذرنامه انجام شده و ظرفیت چاپ را نیز در مراکز صدور بالا برده‌ایم تا همچنان بتوانیم پاسخگوی نیاز زائران باشیم.
 
وی افزود: از زمان تحویل مدارک بوسیله متقاضی و در صورتی که نقصی در تکمیل مدارک زائران وجود نداشته باشد تلاش کرده ایم ظرف مدت حداکثر 72 ساعت گذرنامه صادر و تحویل متقاضیان شود.
 

 
سرهنگ صمدی تاکید کرد: با توجه به تاکید دولت عراق و ضرورت رعایت قوانین از سوی نیروی انتظامی، امکان خروج زائران از مرزهای کشورمان بدون داشتن گذرنامه و روادید معتبر کشور عراق وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه زائران باید از قبل گذرنامه و ویزا تهیه و سپس به مرزها برای خروج از کشور مراجعه کنند، گفت: صدور ویزا و گذرنامه به ‌هیچ‌ وجه در مرزها انجام نخواهد شد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از زائران خواست تا کار اخذ گذرنامه و یا تمدید آن را به روزهای نزدیک به اربعین حسینی موکول نکنند.
 
بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد زائران 17 استان از مرز بین المللی مهران عبور کنند.
 
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.
 
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار