ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: صادرات در خراسان رضوی در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۲۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 06 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، مسعود عاطفي اظهار داشت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان‌رضوی در 7 ماهه امسال 1198 هزار تن و به ارزش 875 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزن 1 درصد و از نظر دلاری 8 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: از میزان صادرات غیرنفتی در 7 ماهه امسال 7.881 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و رقم 34.575 هزار دلار از بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

مدیرکل گمرک مشهد مقدس در ارتباط با میزان واردات در 7 ماهه ابتدای امسال از گمرکات خراسان‌رضوی بیان کرد: در 7 ماهه امسال میزان واردات 204 هزار تن و به ارزش بالغ بر 184.8 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب 16 و 10 درصد کاهش داشته چراکه واردات مدت زمان مشابه در سال گذشته 242 هزار تن و به ارزش 205 میلیون دلار بوده است.

عاطفی ادامه داد: ارقام صادرات و واردات تراز تجاری بازرگانی در خراسان‌رضوی در 7 ماهه امسال مثبت و معادل 690 میلیون دلار است.

وی در ارتباط با عمده‌ترین کالاهای صادراتی در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: زعفران در بسته‌بندی‌های بیش از 30 گرم، کفپوش‌های غیرمخملی باف، رب گوجه فرنگی و پسته با پوست یا خشک شده مهم‌ترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی در 7 ماهه امسال بوده‌اند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: همچنین عمده‌ترین کالاهای وارداتی در 7 ماهه امسال پنبه حلاجی نشده، سلیر به صورت دانه، برنج نیمه سفید شده، کامل سفید شده و حتی صیقلی، دانه کنجد حتی خرد شده و سولفات آمونیوم بوده‌اند.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار