مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» از حضور گردشگران خارجی در نمایش «فصل شیدایی» و تماشای این اثر فاخر در یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 08 May 2015

به گزارش تابناک یزد، سیدحسن حسینی اظهار داشت: دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران»، در سفر گردشگران خارجی به یزد، تلاش می‌کند با فراهم آوردن شرایط حضور آنها در برنامه‌های مختلف، گردشگران خارجی را با فرهنگ اسلامی و ایرانی مردم ایران به‌ویژه استان یزد آشنا کند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان اکران نمایش بزرگ «فصل شیدایی» در یزد، گردشگرانی از کشورهای آلمان، نروژ، فرانسه، آرژانتین، سوئیس، چین و ایتالیا در این نمایش چند رسانه‌ای حضور یافتند و به تماشای این اثر فاخر پرداختند.

مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» یادآور شد: گردشگران به راستی تحت تأثیر این نمایش و موضوع آن قرار گرفته‌اند و به اذعان خود آنها، تماشای این نمایش، نظر آنها را در مورد تاریخ اسلام و شیعه تغییر داد و به بخشی از شبهاتی که در ذهن آنها در مورد اسلام و تاریخ شیعه وجود داشت، پاسخ داده شد.

وی فراهم کردن شرایط حضور گردشگران خارجی در این نمایش را در راستای استفاده از ظرفیت عظیم گردشگران خارجی برای تبلیغ فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دانست و افزود: با برنامه‌ریزی که در طول سال و با همکاری نهادهایی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری یزد و ... صورت گرفته، گردشگران در مناسبت‌های مختلف از جمله اعیاد ملی و مذهبی و مراسم‌هایی نظیر تاسوعا و عاشورا در مراسم‌های خاص این ایام حضور می‌یابند.

حسینی خاطر نشان کرد: در کنار این برنامه‌ها، بسته‌های فرهنگی و مشاوره‌هایی با حضور کارشناسان مجرب به گردشگران داده می‌شود که با توجه به مستندات موجود، این حرکت تأثیر خوبی در مسیر شناخت آنها از اسلام و انقلاب اسلامی داشته است.

 

فارس

 

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار