دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی:
دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی از برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره در چهارم مرداد سال آینده خبر داد و گفت: هنر پویانمایی سبب سهولت انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید می شود.
کد خبر: ۳۲۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 07 November 2016
دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی از برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره در چهارم مرداد سال آینده خبر داد و گفت: هنر پویانمایی سبب سهولت انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید می شود.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در نشست خبری با رسانه های استان به انتشار فراخوان نهمین جشنواره پویانمایی رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ( ع ) اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: همزمان با میلاد فرخنده پدر گرامی حضرت ثامن‌الحجج این فراخوان منتشر شد.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره  ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) و تقدیر و پاسداشت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت، معارف رسول خدا (ص)، ائمه معصومین (ع) و امام رضا(ع) و کمک به نشر وگسترش این آثار را از جمله اهداف برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی اعلام کرد.

حجت الاسلام فضیلت فیلم پویانمایی کوتاه حرفه ای، فیلم پویانمایی کوتاه نیمه حرفه ای و مسابقه فیلمنامه پویانمایی کوتاه از از بخش های اصلی جنشواره دانست.

وی مهلت ارسال آثار را دهم تیرماه  اعلام کرد و افزود: چهارم مرداد ماه سال آینده آئین اختتامیه نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

وی هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی را متفاوت از سالهای گذشته ارزیابی کرد و افزود: برپایی نمایشگاه بهار رضوی، مسابقه شوق زیارت، نمایشگاه تجسمی رضوی از برنامه های جانبی جشنواره امسال بود که در سالهای گذشته با این تنوع برگزار نشده بود.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که تعداد آثار ارسالی سال٩٥ در مقایسه با سال گذشته رشد داشته، اظهار کرد: در مجموع ٩٣فیلم و فیلنامه به دبیرخانه رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه با بیان این نکته که شرکت مجری جشنواره از ظرفیت های موجود دستگاه فرهنگ و ارشاد به خوبی استفاده کرده، افزود: این درحالی است که پیش ازین اداره کل باید فعالیت های شرکتی که در سالهای گذشته فعالیت داشت را پیگیری می کرد تا اقدامات لازم انجام شود.

دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی خواستار حمایت از این جشنواره شد و گفت: برای برگزاری این جشنواره تفاهم نامه سه جانبه بین ارشاد گلستان، معاونت سینمایی وزارت ارشاد و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) منعقد می‌شود اما عملاً قسمت معاونت سینمایی هم بر دوش ماست و البته بنیاد هم به تعهدات خود عمل می‌کند. درخواست ما این است که اگر معاونت سینمایی نمی‌خواهد در تأمین اعتبار و هزینه‌ها با مشارکت داشته باشد، بنیاد متقبل این امر شود. برای ما به‌عنوان ارشاد استان خیلی سخت است که زیر بار سنگین هزینه‌ها برویم نتیجه این می‌شود که از فعالیت‌های دیگرمان بزنیم تا بتوانیم برای این جشنواره هزینه کنیم به‌هرحال ارشاد دستگاه درآمد زا نیست ما دستگاه هزینه‌ای هستیم.

حجت الاسلام فضیلت به گستردگی و غنای موضوعات جشنواره پویانمایی رضوی اشاره کرد و گفت: اگرچه عنوان این جشنواره پویانمایی رضوی است ولی به لحاظ محتوا جشنواره شامل موضوعات نبوی، علوی و رضوی است برای همین دست هنرمندان برای انتخاب موضوعات بازاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این جشنواره دارای دو بخش اصلی و جنبی است که بخش اصلی شامل بخش مسابقه فیلم کوتاه و پویانمایی و فیلم نامه با موضوع سیره ائمه اطهار (ع) و بخش جنبی شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشگاه فعالیت‌های رضوی و نمایش پویانمایی‌های برگزیده است.

وی در خاتمه خواستار افزایش اعتبار برای برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی شد و گفت: اعتباری که تخصیص می‌یابد پاسخگوی برپایی جشنواره پرهزینه‌ای مانند پویانمایی نیست.

گفتنی است جشنواره پویانمایی رضوی به مناسبت میلاد فرخنده امام علی بن موسی الرضا(ع( و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع(، از یکم تا یازدهم ذی‌القعده موسوم به «دهه کرامت» برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار