نشست هم‌اندیشی فعالان مسجدی با حضور بیش از ۸۰ نفر از رابطان فعال در مرحله اول جشنواره مسجدی‌ها عصر دوشنبه در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای انتظار برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 08 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید سجاد جلینی، مدیر فرهنگ‌سرای انتظار و دبیر جشنواره مسجدی‌ها در این نشست به تبیین محورها و اهداف مدنظر در مرحله دوم جشنواره پرداخت و گفت: مسجد باید محور و مرکز تمام اتفاقات محله و منطقه خود باشد و وظیفه رهبری و هدایت فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه محوریت مسجد در محله مبتنی بر تفکر اسلام ناب است، افزود: مسجد باید بتواند نسبت خود را به پیرامون خود و وقایعی که در آن رخ می دهد، تعریف کند و فرصت های اجتماعی و فرهنگی منطقه و محله خود را شناسایی کند.

مدیر فرهنگ سرای انتظار با اشاره به اینکه در مرحله دوم جشنواره مسجدی‌ها، به دنبال ایجاد دفاتر ادب و هنر انقلاب در مساجد مشهد هستیم، ادامه داد: در مرحله اول جشنواره، تعدادی از مساجد در زمینه‌های مختلف فعال شدند یا فعالیت خود را ارتقا دادند. در این مرحله از جشنواره این مساجد را به عنوان الگوی دفاتر ادب و هنر انقلاب معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بحث دفاتر ادب و هنر انقلاب به دنبال تصدی گری نیسیتم، ادامه داد: فعالان مسجدی که مسجد محله خود را در چند وجه اجتماعی، فرهنگی و مانند آن فعال شده اند، فعالیت خود را به صورت مرامنامه به نگارش درآورند و تشکیلاتی را برای مسجد خود تعریف کنند تا به عنوان دفاتر ادب و هنر انقلاب معرفی شوند.

جلینی بیان کرد: این مساجد باید بتوانند در سه عرصه تولید، توزیع و مصرف محتوای فرهنگی و اجتماعی در محله تحت پوشش خود فعال شوند. جشنواره مسجدی ها به نمایندگی از معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از این مساجد به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه بخش‌های مختلف جشنواره را برشمرد و افزود: تأکید در این مرحله از جشنواره علاوه بر ارتقای مهارت‌های مساجد در زمینه‌های سرود، تئاتر، تاریخ شفاهی و تولیدات رسانه ای، تمرکز بر فعال کردن بانوان محله در مسجد و همچنین گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای خواهد بود.

گفتنی است در مرحله اول جشنواره مسجدی ها که در تابستان گذشته در سطح مشهد برگزار شد، فعالان مسجدی از 400 مسجد مشهد در چهار حوزه سرود، تئاتر، تولیدات رسانه ای و تاریخ شفاهی فعالیت خود را آغاز کردند یا به آن ارتقاء دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار