رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بر اساس استانداردهای مربوطه، در حال حاضر این استان بیش از 37 هزار صندلی سینما کمبود دارد.
کد خبر: ۳۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 10 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید حجت طباطبایی افزود: بر اساس استانداردهای مربوطه به ازای حدود 100 نفر جمعیت باید یک صندلی سینما وجود داشته باشد، در حالیکه اکنون خراسان رضوی با جمعیت بیش از 5 میلیون نفر، دارای قریب به 12 هزار صندلی سینما است.
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که افزون بر 50 درصد از صندلی های سینمای استان خراسان رضوی در شهر مشهد دایر هستند، به طوریکه این کلانشهر اکنون دارای شش هزار و 13 صندلی سینما است.
وی با بیان اینکه هفت شهرستان خراسان رضوی سینما دارند، افزود: هم اکنون 21 شهرستان خراسان رضوی سینما ندارند و سینماهای موجود در شهرستان های مشهد، سبزوار، نیشابور، تایباد، گناباد، قوچان و تربت حیدریه دایر هستند.
به گفته وی، دو سالن سینما که در شهرستان های کاشمر و تربت جام که تعطیل هستند، اکنون در حال بازسازی می باشند و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.
وی با بیان اینکه پنج سینما شامل آفریقا، هویزه، قدس، سیمرغ و پیروزی در مشهد دایر است، افزود: سینما هویزه اکنون 60 درصد جذب تماشاگر مشهد را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این سینما یکی از بزرگترین پردیس های سینمایی کشور می باشد و اکنون الگویی برای بهره مندی از امکانات و تجهیزات پیشرفته سینمایی در سطح کشور به شمار می رود.
به گفته وی، تجهیزات پیشرفته صوتی و تصویری همتراز با استانداردهای موجود و بر اساس فناوری تولید داخل و اکران انواع فیلم ها از ویژگی های این سینما است.
رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حمایت های این اداره کل برای احداث سالن های سینما که با سرمایه گذاری بخش خصوصی یا نیمه دولتی انجام می شود که کمک به اخذ مجوزهای لازم و همچنین فراهم کردن امکانات صوتی و تصویری با همکاری 'موسسه سینما شهر' از آن جمله است.
طباطبایی گفت: طبق بررسی های انجام شده استان خراسان رضوی به لحاظ جذب مخاطب، فروش و استقبال از نمایش فیلم ها اکنون جایگاه دوم یا سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی از آشتی تماشاگران با سینما در دو سال اخیر به ویژه در سال جاری خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره های فیلم فجر، اکران فیلم ها با موضوعات مختلف در جشنواره ها و نصب تجهیزات پیشرفته و امکانات رفاهی در سینماها از جمله دلایل افزایش مخاطبان سینما در مشهد و خراسان رضوی به شمار می روند.
هم اکنون هفت شهرستان خراسان رضوی دارای سینما هستند.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار