مدیرعامل اتحادیه آرامستان‌ها خبر داد
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های آرامستان‌های کشور از دریافت شناسنامه بهداشتی توسط همه آرامستان‌های کشور خبر داد و گفت: بر اساس دریافت این شناسنامه محیط آرامستان‌ها به لحاظ محیط زیستی و بهداشتی استانداردسازی می شود.
کد خبر: ۳۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 09 May 2015
به گزارش تابناک یزد،قدرت الله قنبریان گفت: در این راستا دستگاه‌های ضدعفونی و تصفیه هوا خریداری شده و در آرامستان‌های چهار شهر قم، سنندج، لنگرود و رشت نصب شده است که امیدواریم در سایر آرامستان های کشور نیز این تجهیزات نصب شود و با کسب استانداردها موفق به دریافت شناسنامه شوند.

وی افزود: استانی کردن آموزش‌ها یکی دیگر از فعالیت‌های اتحادیه سازمان‌های آرامستان های کشور بود که در چهار استان گیلان، اردبیل، مرکزی و همدان در قالب برگزاری همایش با حضور پزشک معتمد از پزشکی قانونی و استادی برای آموزش مسائل بهداشتی و شرعی به غسال‌ها آموزش‌های لازم داده شد. همچنین در اواخر اردیبهشت ماه نیز برای استان های البرز و تهران این همایش برگزار می شود.

انتشار نخستین کتاب مختص آرامستان

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های آرامستان‌های کشور از انتشار نخستین کتاب اختصاصی با موضوع مباحث مربوط به آرامستان تا خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: این کتاب به همت معاونت تبلیغات حوزه علمیه قم و با تعامل گسترده با دفتر ائمه جماعات کشور به چاپ می رسد، در موضوعات آموزشی و شرعی از محضر مراجع نیز استفاده شده است. همچنین همراه کتاب یک لوح فشرده حاوی فیلم های آموزشی مرتبط با مباحث آرامستان منتشر می شود.

شرایط استفاده دوباره از گورستان‌های محلی

قنبریان در پاسخ به این سوال که" آیا می توان از گورستان های قدیمی دوباره برای دفن میت استفاده کرد؟" گفت: بر طبق نظر مراجع تقلید پس از 30 سال می توان با شرایط خاص تغییراتی روی گورستان های قدیمی داد و یا دوباره از آنها استفاده کرد البته بی تردید این کار باید زیر نظر مراجع انجام شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار