هزاران سرباز روسی امروز شنبه در مراسم رژه روز پیروزی که مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی برگزار شد، در میدان سرخ مسکو حضور یافتند.
کد خبر: ۳۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 09 May 2015

به گزارش تابناک یزد، در رژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو علاوه بر سربازان ارتش، تانک‌ها نیز در خیابان‌های مسکو به حرکت درآمدند و جنگنده‌ها نیز بر فراز آسمان مسکو پرواز کردند.

رهبران غربی شرکت در این مراسم ویژه را به بهانه دخالت روسیه در بحران اوکراین تحریم کرده بودند ولی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به همراه 30 رهبر از کشورهای خارجی در این مراسم شرکت کرد. ژی جین پینگ رئیس جمهور چین از مهمترین مقام های سیاسی است که در این مراسم شرکت کرده است.

چین برای نشان دادن روابط نزدیک خود با روسیه، ستونی از نیروهای نظامی خود را در این رژه شرکت داده است. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز در این مراسم حضور یافت.

ولادیمیر پوتین در سخنانی در مراسم رژه روز پیروزی نسبت به ظهور مجدد فاشیسم هشدار داد و گفت: خطر پیدایش مجدد فاشیسم به شدت رو به افزایش است و من نسبت به تلاش سایر کشورها برای تغییر تاریخ و کمرنگ جلوه دادن نقش روسیه در پیروزی در جنگ جهانی هشدار می دهم.

پوتین تصریح کرد: اصول اساسی همکاری بین المللی غالبا طی دهه‌های گذشته به فراموشی سپرده شده است. اصولی که توسط بشریت پس از دوران سخت پس از جنگ به دست آمده است. ما شاهد تلاش هایی برای ایجاد یک جهان تک قطبی هستیم.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بسیاری از مردم روسیه اقدام غرب در تحریم مراسم ویژه روز پیروزی را یک بی احترامی ارزیابی می کنند. بیش از 27 میلیون نفر از شهروندان شوروی سابق در جریان جنگ جهانی دوم کشته شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار