مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خبر داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز مراسمی به یادبود عالم ربانی آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی اظهار داشت: به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی امروز مراسمی در مسجد نواب کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن دعوت از همه ارادتمندان خاندان رسالت، علم و فضیلت برای تجلیل از این عالم سفر کرده، گفت: ساعت 15 تا 16:30 دقیقه در مسجد نواب واقع در خیابان شهدای اشک‌تلخ مراسمی به یادبود این عالم ربانی برگزار می‌شود.

این مسؤول شرکت در این مراسم معنوی را افتخاری بزرگ دانست و افزود: کرمانشاهیان امروز با حضور در این مسجد و قرائت سوره حمد یاد و خاطره این پدر دلسوز و عالم مجاهد را گرامی می‌داریم.

گفتنی است، آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی در سال 1307 در کرمانشاه متولد شد و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در این شهر به پایان رساند.

 سید‌مرتضی نجومی علوم حوزوی را نزد پدر، استادان گرانقدری چون آقامیرزا ابراهیم‌پور معتمد، حاج سید محمود معصومی‌لاری، حاج شیخ حسن حاج‌آخوند و مدتی نیز در کربلا و نجف به اتمام رساند و به درجه اجتهاد رسید.

 نجومی در مبارزات ضد رژیم ستمشاهی هدایت اصلی جریان انقلاب اسلامی در کرمانشاه را برعهده داشت.

از آثار نجومی می‌توان به مجموعه عکسی از آثار خطی ایشان، چند رساله بعد معنوی هنر خط، التصویر و التمثیل، الغناء، النجاسه الخمر، تفسیر سوره مومن و رساله‌ای در تعظیم شعائر اسلامی اشاره کرد.

نجومی که از استادان بزرگ هنر خوشنویسی و عضو فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی است، در سال 1381 به‌عنوان چهره ماندگار کشور در عرصه هنر خوشنویسی معرفی شد.

وی از عالمان برجسته معاصر، مفسر قرآن کریم و اندیشمندی فرزانه بود که در هنر خوشنویسی نیز سرآمد هنرمندان جهان اسلام و در خط زیبای ثلث بی نظیرترین هنرمند معاصر به شمار می‌آمد.

آیت‌الله نجومی 25 آبان‌ماه 1388 در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مسجد نواب کرمانشاه همواره آیت‌الله نجومی را به یاد کرمانشاهیان می‌آورد، آن روز را هیچگاه از یاد نمی‌بریم، روزی که آسمان هم برای وداع با تو اشک ریخت، روزی که همه آمدیم تا برای آخرین‌بار با تو خداحافظی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار