مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آن زمانی که مقامات دولتی برسرسفره پدیده می نشستند، باید فکر امروز را می کردند.
کد خبر: ۳۲۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 16 November 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمود احمدی، درنشست خبری هفته جهانی کارآفرینی گفت: آن زمانی که مقامات دولتی برسرسفره پدیده می نشستند، باید فکر امروز را می کردند.
احمدی با انتقاد از میدان‌هایی که بی خودی در اختیار مدیران پدیده گذاشته شده بود، افزود: مقامات دولتی آن دوره با حمایت و تشویق های خود، اثر منفی بر اشتغال گذاشتند و با مداخلات و دستکاری در ساختار اقتصادی، اجتماعی این معضل را دراستان بوجود آوردند.
وی گفت: مدیریت استان با این سختی که در پدیده و موسسات انتفاعی بود، توانست این معضل را مهار کند.
احمدی اظهار كرد: اميدوارم سهامداران پدیده به نتیجه برسند و اشتغال در آن مجددا راه بیفتد.
وی با بيان اينكه سرمایه گذار خارجی، هیچ تهدیدی برای استان ندارد، گفت: اگرسرمایه از استان خارج شود و سرمایه گذار ما در خارج از استان سرمایه گذاری کند، یک تهدید برای اشتغال می‌باشد.
احمدی افزود: مهم ترین مشکل کار آفرینی در استان خراسان رضوی، نرخ تعرفه تمام شده واردات است که از همه استانها بالاتراست.
وی گفت: ما درخراسان رضوی، کار آفرین گردشگری داریم و به علت متفاوت بودن شيوه مديريتي در استان، کارآفرینی در استان در اختیاربخش خصوصی است، در حالیکه کارآفرینی در سایر استان‌ها در اختیار مدیران دولتی است.
احمدی با بیان اینکه کارآفرینی در حوزه های مختلفی وجود دارد، اما سهم صنعت در کارآفرینی بیشتراز حوزه های دیگراست،افزود: در خراسان رضوی بیش از 95 درصد بنگاههای اقتصادی در بخش خصوصی قرار دارند که همین امر، اقتصاد و کارآفرینی را در خراسان رضوی، آسیب پذیرکرده است.
وی گفت: درحوزه اشتغال براي 63427 نفراز جویندگان کار، توسط مراکز کاریابی خصوصی شغل پيدا شده است و صدور پروانه فعالیت 20 مرکزکاریابی داخلی جهت مناطق حاشیه‌ای شهرستان انجام شده است.
احمدی از صدور مجوزفعالیت 7 مرکز مشاوره کارآفرینی و صدور پروانه فعالیت 5 مرکز کاریابی  بین المللی خبرداد و افزود: تدوین 60 پروژه اقتصاد مقاومتی جهت تصویب و اجرا در استان انجام شده است.
وی درپایان گفت: 330 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.
در این جلسه رییس کانون کارآفرینان استان ، رییس انجمن صنفی کانون کاریابی های غیر دولتی استان ،رییس انجمن صنفی مراکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان نیز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار