مدیرعامل شرکت آبفای یزد در هشداری به شهروندان یزدی گفت: شهروندان مراقب یخ‌زدگی و ترکیدگی تاسیسات آب ناشی از سرما باشند.
کد خبر: ۳۳۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 18 November 2016

به گزارش تابناک یزد،علی اسلامی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنن‌بر کاهش دما در هفته آینده شهروندان مراقب یخ‌زدگی و ترکیدگی تاسیسات آب باشند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که معمولا در هوای سرد و ورود موج سرما رخ می‌دهد، یخ‌زدگی لوله‌های آب است که بیشتر در خانه‌های دربست و ویلایی رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آبفای یزد با بیان اینکه باید پیش‌ از هر اقدامی لوله‌های غیر ضروری را از آب تخلیه کرد، اضافه کرد: شهروندان واحدهایی را که خالی از سکونت هستند را با بستن آب، قطع کنند تا لوله‌های روی حیاط و پشت بام از خطر یخ‌زدگی و ترکیدگی در امان باشند.

وی با تاکید بر عایق‌ کردن لوله‌های سطحی توسط پشم‌شیشه و لوازم عایق‌سازی عنوان کدر: بهسازی حوضچه‌های کنتور آب همچنین بهره‌مندی از وسایل سنجش و اندازه‌گیری دما می‌تواند در این زمینه موثر باشد و از ورود خسارات احتمالی جلوگیری کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: تعبیه درپوش مناسب برای کنتور آب و اتصالات از دیگر راهکارهایی است که مانع از یخ‌زدگی و ترکیدگی لوله‌ها و تاسیسات آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای یزد با اشاره به اینکه آب در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد یخ می‌زند اظهار داشت: بیشتر لوله‌ها و انشعابات و اتصالات خانگی در ورودی خانه‌ها قرار دارد و با توجه به اینکه ورودی خانه‌های جنوبی هوایی گرم دارند، لوله کمتر دچار یخ‌زدگی می‌شوند، لذا شهروندان مراقب تاسیسات و اتصالات در خانه‌های شمالی باشند.

وی با تاکیدبر پیشگیری از یخ‌زدگی با عایق کاری لوله‌ها بیان داشت: بهترین روش مقابله با یخ‌زدگی لوله‌ها عایق‌کاری است، از اینرو باید لوله‌هایی که در معرض دید قرار دارند و در فضای بیرونی ساختمان هستند، حتما عایق کاری شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای یزد استفاده از پارچه کهنه، پتوی کهنه، گونی کنفی و پشم شیشه را به عنوان عایق توصیه کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار