رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به پیشرفت‌های محسوس استان یزد، از رشد 30 درصدی محصولات‌ های‌تک در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 18 November 2016

به گزارش تابناک یزد،داریوش پورسراجیان اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد در زمینه فناوری‌های نوین اقدامات موثر و مفیدی داشته که از جمله آن می‌توان به اقدامات انجام شده در راستای ارتقای کیفیت و رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های حاصل شده در زمینه فناوری‌های نوین منجر به رشد نسبی و کیفیت محصولات نیز خواهد شد، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری آب در استان یزد از نمونه کارهای انجام شده با حمایت پارک علم‌ و فناوری یزد است.

‌رئیس پارک علم و فناوری یزد به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سال جاری توسط پارک علم و فناوری استان پرداخت و عنوان کرد: شرکت‌های فناورانه و دانش‌بنیان با حمایت‌هایی که از سوی پارک علم و فناوری می‌شوند، راه‌اندازی و فعالیت می‌کنند که تصویب و راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری فناورانه از دستاوردهای مهم پارک یزد است.

وی دیگر حمایت‌های پارک از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را توسعه همکاری‌های بین‌المللی همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه "یو‌پی‌ام" کشور مالزی خواند و افزود: برگزاری تورهای فناوری با هدف تبادل اطلاعات و دانش و فناوری و بهره‌مندی از مراکز تحقیقاتی در کشور آلمان نیز از سوی پارک با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

پورسراجیان با اشاره به راه‌اندازی فن‌بازار منطقه‌ای و مرکز توسعه فناوری آب در استان گفت: پارک علم و فناوری یزد در راستای اهداف حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ایجاد مراکز توسعه فناوری هنرهای دیجیتال همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردی را در سال جاری با جدیت دنبال کرده که در بسیاری از موارد به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به رشد 30 درصدی محصولات ‌های‌تک اضافه کرد: انتقال دانش و فناوری ساخت هواپیماهای آموزشی نیز از دیگر اقدامات حمایتی پارک بوده که از سوی شرکت دانش‌بنیان در حال انجام است و قراردادهای آن نیز منعقد شده است.

‌رئیس پارک علم و فناوری یزد از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک خبرداد و گفت: یزد قطب صنعت کاشی در کشور است و تقریبا نیمی از کاشی کشور در این استان تولید می‌شود که لازم بود با توجه به وضعیت و جایگاه استان در این تولیدات برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک در دستور کار قرار گیرد که این نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به گستردگی اقدامات پارک علم و فناوری یزد در حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات پارک یزد بهسازی تکنولوژی در واحدهای صنعتی و تولیدی استان است که در این زمینه نیز موفقیت‌های چشمگیری به ارمغان آمده است.

پورسراجیان تصریح کرد: در این زمینه نیز 20 واحد تولیدی صنعتی در استان از برون داده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دانست در زمینه بهسازی تکنولوژی و خطوط تولید بهر‌ه‌مند شدند که اقداماتی مانند طراحی و اجرای سیستم دیپچینگ معدن‌کاری، تولید ماشین‌آلات راهسازی همچنین بابیت‌ریزی یاتاقان‌های فوق سنگین در این شرکت‌ها به سرانجام رسیده است.

وی یادآور شد: بسیاری از این اقدامات برای نخستین‌بار در کشور و یا حتی در خاورمیانه در این 20 واحد انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار