همایش آموزش بهداشت در راستای افزایش آگاهی خادمان افتخاری حریم رضوی برای پذیرایی از زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفر برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 18 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، این همایش با حضور بیش از 300 خادم افتخاری حریم رضوی از مناطق 13 گانه مشهد در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.
در این همایش آموزشی آموزش هایی در زمینه بهداشت فردی و مواد غذایی و .. به خادمان افتخاری حریم رضوی ارائه و در پایان گواهی نامه خدمت افتخاری به شرکت کنندگان اعطا شد.

عباس زاده کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این همایش اظهار کرد: با توجه به فقدان آموزش ها و عدم آگاهی های لازم برای افراد ارائه دهنده خدمت به زائران که باعث مخاطراتی برای زائران می شود امسال این آموزش برای خادمان افتخاری حریم رضوی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از انتقال  بیماریهایی که از طریق آب، غذا،  مکان، ابزار و ملزوماتی که زائران با آن سر و کار دارند جلسات حضوری و غیر حضوری همراه با مطالب و نکات آموزشی برای خادمان افتخاری حریم رضوی برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره آموزش بهداشت فردی، مواد غذایی، مباحثی که در فرآیند تولید و توزیع مواد غذایی مداخله دارند و یا نذوراتی که در ایستگاهها توسط افراد توزیع می شود؛ ارائه می شود تا خادمان از مشکلات احتمالی پیشگیری کنند.

کارشناس بهداشت محیط در ادامه با بیان اینکه به دنبال ارائه خدمات با هدف کاهش مخاطرات برای زائران است؛ اظهار کرد: در واقع این آموزش ها برای اصلاح و تغییر رفتار ارائه دهنده خدمت به زائران علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی با اشاره به موقتی بودن زیر ساخت ها بیان کرد: با توجه به اینکه نیروها به صورت خود جوش و مردمی هستند رعایت استانداردها سخت است؛ لذا برای آگاهی خادمان آموزش هایی را تدارک دیده ایم.

وی گفت: خوشبختانه فرهنگ سازی ها باعث تغییر الگویی خادمان شده و در افزایش کیفیت خدمت رسانی به زائران پیاده تاثیر گذار بوده است.

همچنین دوره آموزشی پاشویه و ماساژ جهت خادمین افتخاری ایستگاههای استقبال از زائرین پیاده نیز  در شهرداری منطقه 7 برگزار شد و به شرکت کنندگان گواهی خدمت افتخاری  اعطا شد.

فرش شخصی کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مدرس حرفه‌اي سازمان فرهنگي شهرداري مشهد که به صورت رایگان به خادمان افتخاری آموزش می دهد؛ در حاشیه جلسه آموزشی اظهار کرد: خوشبختانه امسال موضوع مهم ماساژ درمانی در ایستگاههای استقبال از زائر مورد توجه قرار گرفت و هیئت های مذهبی، هلال احمر و ... این موضوع را در برنامه های استقبال از زائرین پیاده قرار دادند.

وی  ضمن حمایت از این کار ارزشی تصریح کرد: اگر چه زمان آموزش اندک است ولی همین آموزش اندک از آسیب های احتمالی به زائران جلو گیری می شود و ماساژورها با آموزش اشتباهات را تکرار نمی کنند.

این مدرس بیان کرد: آموزش ها مو جب می شود که خادمان با آگاهی بیشتری به زوار حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خدمت رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار