یکی از برگزارکنندگان مراسم عزاداری اربعین حسینی در مسجدجامع یزد گفت: عزاداری اربعین امام حسین (ع) در سنتی ۳۳ ساله در مسجد جامع یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 19 November 2016
به گزارش تابناک یزد،احمد قهرمان، یکی از برگزار کنندگان مراسم عزاداری اربعین حسینی در مسجد جامع یزد اظهار کرد: عزاداری اربعین امام حسین(ع) در سنتی ۳۳ ساله و در شب و روز اربعین در مسجد جامع یزد برگزار می‌شود.
قهرمان افزود: در شب اربعین و همچنین صبح روز اربعین هیات‌های عزاداری و سینه زنی از سراسر استان در محل حسنیه مسجد جامع حضور یافته و عزاداری خواهند کرد.
عزاداری اربعین با قدمتی بیش از 30 سال در مسجد جامع یزد
وی ادامه داد: این سنت هرساله با پیگیری هوشنگ احرامیان، حسین عسکرشاهی، حسین پورباقری، مرحوم علی اکبر قهرمان، مرحوم حبیب الله پیوندی و برادران مهران پور راه‌اندازی شده و به صورت مردمی هرساله ادامه یافته است.
پخت ۲۰ هزار غذای نذری در اربعین حسینی
این دست اندرکار مراسم اربعین حسینی در مسجد جامع یزد گفت: هرساله این مراسم با کمک همه اهالی برگزار می‌شود و امسال نیز با حضور مردم مراسم پوش کشی بر روی حسینه مسجد جامع انجام و از امشب کار پخت ۲۰ هزار غذای نذری آغاز شده و همزمان با ظهر اربعین بین مردم توزیع خواهد شد.
عزاداری اربعین با قدمتی بیش از 30 سال در مسجد جامع یزد
وی ادامه داد: این مراسم کاملا مردمی و با مشارکت اقشار مختلف برگزار می‌شود و هچنین نوجوانان و جوانان با عشق و ارادتی که نسبت به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) دارند، با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی نسبت به پذیرایی از عزاداران حسینی اقدام خواهند کرد.
قهرمان تصریح کرد: در سال جاری و مراسم سینه زنی هیات‌های عزاداری استان از شنبه شب و همچنن صبح روز اربعین نیز توسط شبکه تابان به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز یزد پخش خواهد شد و در همین جا از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این مراسم دعوت می‌شود.
عزاداری اربعین با قدمتی بیش از 30 سال در مسجد جامع یزد
عزاداری اربعین با قدمتی بیش از 30 سال در مسجد جامع یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار