امام جمعه ابرکوه گفت: راهپیمایی عظیم زیارت اربعین حسینی علیه السلام، بزرگترین تجمع امت اسلامی و کنگره عظیم جهان اسلام در کربلا است.
کد خبر: ۳۳۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 20 November 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی باتسلیت سالروز اربعین حسینی (ع) درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارکرد: اربعین سرفصلی عظیم در قیام کربلا است که ریشه در بعثت و غدیر دارد.
وی افزود: اربعین امام حسین (ع) یک قطعه برجسته از تاریخ دینی ما است که به یاد مصائب اهل بیت و بازگشتشان به کربلا، آن را گرامی می داریم .
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: به لحاظ شرایط خاص زمانی در مقطع کنونی و تلاش تکفیریان و آل سعود و جبهه رذالت و خباثت وهابیت علیه اردوگاه شیعی، پیاده روی اربعین پاسخی به همه این یاوه سرایان است .
وی تصریح کرد: حضور میلیونی زائرین در کربلا، نماد اقتدار و انسجام جهانی شیعیان است.
امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: اربعین که رمز ماندگاری و جاودانگی آرمان های عاشورائی است امروز تبدیل به سمبل مقاومت در برابر جبهه باطل و یزیدیان زمان شده است.
حسینی یادآورشد: اربعین امام حسین(ع) چشمه جوشان تفکّر عاشورائی و اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ زلال انقلابی است که سکوت و سکون نمی شناسد و همواره در حال جوش و خروش است.
آیین های ویژه اربعین حسینی علیه السلام در شامگاه شنبه و روز یکشنبه در مناطق شهری و روستایی شهرستان ابرکوه با حضور دوستداران و محبان اهل بیت (ع) برگزار شد.
مرکز شهرستان ابرکوه در 140 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار