همنوا با زائران کربلا؛
همزمان با محشری که در کربلای معلی در عزای حسین‌(ع) برپا است، شهر مقدس قم هم در اربعین سیدالشهدا(ع) عزادار بود.
کد خبر: ۳۳۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 20 November 2016
به گزارش تابناک قم، شهر خون و قیام امروز یکشنبه در چهلمین روز پس از واقعه عاشورا، غرق در عزا و ماتم است.

حرم حضرت معصومه(س) مملو از زائرانی است که گرچه هوای زیارت کربلا را در دل دارند اما حضور در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) هم تسلی خاطری برای این جاماندن از سفر کربلا است.

کلیه رواق‌ها و صحن‌های بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) سیاه پوش و مزین به نام سالار شهیدان است و همچنین جمعیت بسیاری در صحن و سرای حرم مطهر در حال برگزاری مراسم عزاداری هستند.

دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی هم که از کوی و برزن و محله‌های خود رهسپار حرم شده‌اند با اندکی تأمل در مقابل ایوان آئینه عزاداری و تسلیت را بر زبان جاری می‌کنند.

شهر قم عزادار حسین(ع) است و از دو شب گذشته مراسم عزاداری در تکیه‌ها و حسینه‌ها و مساجد رنگ و بویی دیگر به خود گرفته و پیر و جوان و زن و مرد و طلاب و روحانیون در کنار یکدیگر در عزاداری‌ها شرکت داشتند.

با توجه به تعطیلی چند روز اخیر زائران فراوانی در سطح شهر دیده می‌شوند که خود را برای زیارت به قم رسانده‌اند و یا در راه بازگشت به شهر و دیارشان چند ساعتی را میهمان کریمه اهل بیت‌(ع) هستند.

همم اکنون حرم حضرت معصومه(س) مملو از جمعیت است و عزاداری‌ها همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد این عزاداری‌ها تا فردا شب همچنان ادامه خواهد داشت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار