در اجتماع جاماندگان اربعین حسینی تربت جام عنوان شد:
امام جمعه تربت جام در اجتماع جاماندگان اربعین حسینی این شهرستان گفت: با حضور میلیونی عزادار عاشق در اربعین حسینی دوران مظلومیت شیعه به پایان رسیده است.
کد خبر: ۳۳۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 21 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، در ابتدا این مراسم پس از قرائت زیارت اربعین اقامه و نماز جماعت حجت الاسلام دکتر جواد طاهری به ویژگی های زیارت اربعین حسینی پرداخت و گفت:عشق به امام حسین(ع) که تمام زندگی او ولایت خدا است غیرقابل وصف است.
 

وی با گرامیداشت حماسه عظیم کربلا افزود: امام حسین (ع) با زیادی خواهی و نفس خود مبارزه کرد و راه آزادگی ، مبارزه با طاغوت و استکبار را به جهانیان آموخت.
 

وی با قدردانی از مردم عراق در ارائه خدمت به زائران حسینی تصریح کرد: امروز فرهنگ حسینی علی رغم توطئه دشمنان مرزها اعتقادی و فرهنگی  جهان را در نوردیده است به طوری که استکبارستیزی منع شده 2 میلیون حاجی در عربستان به بین 20 تا 26 میلیون استکبار ستیز محب امام حسین(ع) درعراق تبدیل شده است و دشمنان از عظمت اسلام ناب محمدی می ترسند.
 

امام جمعه تربت جام بيان كرد: امروز با امام حسین (ع) بیعتی دوباره خواهیم بست تا در مقابل استکبار جهانی بخصوص اسرائیل غاصب با ادامه راه شهیدان، مستکبرین را به وحشت بیندازیم.
 

دکتر طاهری با تأکید بر این که فرهنگ ایثارگری و فداکاری در راه اسلام بیعتی دیگر با ابا عبدالله الحسین(ع) است گفت: شهادت در راه خدا  بهترین اکرام ، تکریم و رستگاری دنیا و آخرت است و اکنون با حضور میلیون های عزادار عاشق در اربعین نام امام حسین (ع) در سراسر جهان طنین انداز شده است و دوران مظلومیت شیعه به پایان رسیده است.
 

درخور ذکر است: این آیین معنوی از ساعت 9 صبح امروز از مسجد و حوزه علمیه مهدیه آغاز شد و راهپیمایان به سمت تربت پاک پنج شهید گمنام تربت جام حرکت کرده و در قالب همایش «جاماندگان اربعین حسینی» در این مکان اجتماع و به عزاداری و مرثیه سرایی پرداخت.

گفتنی است؛ قشرهای مختلف مردم شیعه واهل سنت تربت جام در اولین روز هفته بسیج باحضور در پیاده روی «جاماندگان اربعین حسینی» دراین آیین باشکوه و معنوی شرکت کردند که در خاتمه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از 3 هزار سوگوار پذیرایی کرد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار