شهردار مشهد:
شهردار مشهد با بيان اينكه دو موكب دائمي براي اسكان كاركنان شهرداري و زائرين كم بضاعت در نجف اشرف ساخته شده است، گفت: دولت هيچ اعتباري براي حاشيه شهر مشهد پرداخت نكرده است.
کد خبر: ۳۳۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 23 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، سيد صولت مرتضوي ظهر امروز در نشست خبري، با اشاره به اينكه كاروان خدام الحسين متشكل از 2هزار نفر نيرو و 200دستگاه اتوبوس بود كه 18آبان ماه به عراق اعزام شد، بيان كرد: در فاز نخست، اتوبوس‌ها 10هزار نفر را از مرز مهران تا نجف اشرف منتقل كردند.
وي با بيان اينكه براي جابجايي زائران بين شهرداري تهران، شهرداري مشهد و سپاه پاسداران تقسيم كار شده بود، افزود: انتقال مسافرين از مرز مهران تا كوت توسط شهرداري تهران و از شهر كوت تا شوميليه توسط سپاه پاسداران انجام مي‌شد.
شهردار مشهد ادامه داد: شهرداري مشهد نيز به مدت پنج روز انتقال مسافرين از شهر شوميليه به نجف اشرف را از بعد از نماز صبح تا ساعت 2بامداد برعهده داشت.
مرتضوي بيان كرد: در مسير بازگشت براي رفاه حال زائرين تصميم گرفتيم انتقال مسافرين از نجف اشرف تا شهر كوت توسط شهرداري مشهد انجام شود كه از 27آبان تا 2آذر، از بعد نماز صبح تا ساعت 21 اين انتقال صورت مي‌گرفت كه درمجموع به 50هزار نفر در مسير برگشت خدمت‌رساني انجام شد.
وي تأكيد كرد: اگر پليس آمادگي لازم براي همكاري داشته باشد، ناوگان اتوبوسراني در مسير برگشت مي‌تواند بخشي از زائران را به مشهد منتقل كند.
شهردار مشهد با بيان اينكه 650پاكبان به عراق اعزام شدند، گفت: از اين تعداد 610نفر در شهر نجف و 40نفر در شهر كاظمين از ساعت 6صبح تا 2شب مشغول به خدمت رساني شدند، كه در مدت خدمت‌رساني با كمك 20دستگاه خودروي جمع‌آوري زباله بالغ بر 500هزار متر مربع را نظافت كردند.
مرتضوی بيان كرد: روزانه بالغ بر 140 تن جمع‌آوری زباله توسط شهرداری مشهد در عراق انجام شد و 9 تن زباله نیز توسط پرسنل شهرداری مشهد در شهر کاظمین جمع‌آوري شد.
وي با اشاره به ساخت دو موكب دائمي به مساحت 6500متر مربع در شهر نجف اشرف، گفت: كاركنان شهرداري و زائران كم‌بضاعتي كه درطول سال به نجف سفر مي‌كنند، مي‌توانند از اين موكب‌ها استفاده كنند.
شهردار مشهد با بيان اينكه به طور میانگین هر شب در 8 موکب شهرداری مشهد در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین، بالغ بر 50 هزار نفر اسکان داده شدند، تأكيد كرد: مديريت اين موكب‌ها توسط نيروهاي مردمي انجام شد.
مرتضوي با تأكيد بر اينكه كارهاي فرهنگي بسيار خوبي در ايام اربعين در عراق انجام شد، بيان كرد: 200طلبه آقا و 150طلبه خانم از طرف حوزه علميه به عراق اعزام شدند و به تبليغ و آموزش احكام و پاسخگويي به سؤالات شرعي و راهنمايي و آموزش زائرين در مسير سفر پرداختند.
 
ثبت نام 58هزار نفر جهت ارائه خدمت به زائران پياده امام رضا(ع)
وي در ادامه به تشريح خدمات شهرداري براي دهه آخر صفر پرداخت و گفت: در مبادي ورودي شهر مشهد 7ايستگاه استقبال از زائر راه اندازي شده و با توجه به برودت هوا، 10مركز اسكان اضطراري نيز براي زائران در نظر گرفته شده است.
شهردار مشهد بيان كرد: شهرداري به پاكسازي 15كيلومتر از مبادي ورودي زائرين پياده كه خارج از محدوده شهرداري به حساب مي‌آيد، اقدام كرده است.
مرتضوي با بيان اينكه هزار بطري آب شرب و 8دستگاه تانكر آب شرب براي زائرين تهيه شده است، افزود: 3500كيلوگرم پلاستيك زباله بين زائرين توزيع مي‌شود و همچنين  110 چشمه سرویس بهداشتی در مبادی ورودی شهر مشهد و 640 چشمه در محورهای داخل شهر استقرار مي‌يابد.
شهردار مشهد خاطرنشان كرد: تهميدات لازم براي برخورد با تكدي گري و دست فروشي در اين ايام اتخاذ شده است.
وي با اشاره به ثبت نام بيش از 58هزار نفر جهت ارائه خدمت به زائرين پياده امام رضا (ع) گفت: بر مبناي مشاركت 100راننده تاكسي براي سرويس دهدي صلواتي به زائرين پياده امام رضا (ع) برنامه ريزي صورت گرفته است.
مرتضوي در ادامه اين نشست با تأكيد بر اينكه مسئله فرهنگ از وظايف اصلي شهرداري محسوب مي‌شود، بيان كرد: رسيدگي به مسائل فرهنگي منجر به كوتاهي ما در انجام خدمات عمراني و شهري نشده است، معتقديم فعاليت‌هايي كه توسط شهرداري مشهد در حوزه‌هاي عمران، خدمات شهري و حمل و نقل انجام شده با هيچ شهري قابل مقايسه نيست و آمادگي مناظره با كارشناسان اين حوزه‌ها را دارم.
شهردار مشهد در پايان با بيان اينكه دولت هيچ اعتباري براي حاشيه شهر مشهد پرداخت نكرده است، خاطرنشان كرد: با وجود ركود و مشكلات حاكم بر كشور، نه تنها هيچ پروژه‌اي در شهرداري مشهد معطل نمانده است، بلكه بالغ بر 2هزار ميليارد از بدهي‌هاي دوره‌هاي قبلي شهرداري را نيز پرداخت كرده‌ايم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار