امام‌جمعه قوچان با اشاره به اینکه در حال پالایش در هیأت امنای مساجد این شهرستان هستیم از برخورد جدی با هیأت امنای مساجدی که مانع انجام کارهای فرهنگی می‌شوند خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 24 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی صبح امروز در نخستین نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر قوچان در سالن اجتماعات این شورا اظهار داشت: بنا نیست شهرداری در همه‌جا فقط پول خرج کند و نباید شهرداری را بنگاه اقتصادی بدانیم که این اصلاً جایگاه خوبی ندارد و در کم شدن آن باید تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در شورای اسلامی شهر انجام‌شده است، گفت: نمی‌توان گفت این شورا ایده آل بوده و به‌طورقطع هم ایراداتی وجود دارد و به‌عنوان امام‌جمعه تجربه کار با شوراهای اسلامی را داشته و نسبت به مشکلات آن‌ها و شهرداری آشنایی دارم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با یادآوری اینکه مردم باید در عین تشکر نسبت به اقدامات انجام‌شده روحیه مطالبه گری خود را داشته باشند، تأکید کرد: مطالبه گری باید در این شهرستان نهادینه شود و در کنار این نیز از کارهای انجام‌شده توسط ادارات و نهادها همچون شهرداری و شورای شهر تشکر صورت بگیرد.

دستجردی با تأکید بر اینکه گیر جامعه در معنویت و دین‌گرایی بوده و در این وادی با مشکلاتی روبرو هستیم، بیان کرد: معنویت و دین‌گرایی را ازدست‌داده و فراموش کردیم و تنها به فکر آسفالت و... هستیم و متأسفانه مساجد هم از بحث معنویت خارج‌شده است.

وی با اشاره به انجام پالایش در میان هیأت امنای مساجد قوچان هشدار داد که اگر هیأت امنای مساجدی مانع انجام کار فرهنگی در آن مسجد شوند برخورد جدی با آن‌ها صورت خواهد گرفت و نخواهیم گذاشت این روال پیش برود.

امام‌جمعه قوچان با بیان این مطلب که در مباحث سرمایه‌گذاری باید ذهنیت‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به این شهرستان تغییر پیدا کند، تصریح کرد: باید خودمان پیگیر کارهای سرمایه‌گذار در سطح شهر بوده تا در ادارات معطل نشود و می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار از پتانسیل حضور امام‌جمعه در جلسات سرمایه‌گذاری نیز استفاده کرد.

دستجردی با اشاره به این موضوع که باید به فکر معیشت مردم بوده تا معنویت در جامعه ایجاد شود، ابراز داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام آمادگی ایجاد یک پتروشیمی در این شهرستان با فنّاوری جدید و مصرف آب کمتر از گذشته را کرده است و هم‌اکنون نیز در حال احداث چهار پتروشیمی در استان فارس هستند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر با تنگناهای زیادی روبرو بوده و مردم نیز توقعاتی از آن‌ها دارند، عنوان کرد: باید تلاش شده تا مشکلات مردم رفع شود و برای ایجاد همگرایی میان مسؤولان جلسات مختلفی با قوچانی‌های مقیم تهران هرماه یک‌بار، مدیران ادارات در قالب جلسات اخلاق هفته‌ای یک‌بار و فرماندار و نماینده شهرستان ماهی یک‌بار برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

امام‌جمعه قوچان یادآور شد: باید مردم جایگاه تشکیلات دفتر و امام‌جمعه را بفهمند و هنوز این جایگاه در شهرستان شناخته‌شده نیست اما به برکت رسانه‌ای‌ها شناخت خوبی در حال رخ دادن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار