مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به خسارت 30 تا 70 درصدی به اراضی زعفران در این شهرستان گفت: سرما 497 میلیارد ریال به محصول زعفران کاشمر خسارت زد.
کد خبر: ۳۳۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 26 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید ابوالقاسم موسوی اظهار داشت: کاهش ناگهانی هوا و سرمای شدید در روزهای اخیر که با فصل برداشت محصول زعفران در این شهرستان هم‌زمان شد خسارت زیادی به تولیدکنندگان این محصول در کاشمر زد.

وی با بیان این‌که 4 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی کاشمر در بخش مرکزی زیرکشت محصول زعفران قرار دارد یادآور شد: در بازدید کارشناسان و بررسی‌های انجام‌شده به 3 هزار و 300 هکتار مزارع زعفران به میزان 70 درصد و در سطح هزار و 400 هکتار حدود 30 درصد خسارت ناشی از سرمازدگی واردشده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به این‌که این میزان خسارت باعث کاهش عملکرد محصول در سال زراعی جاری‌شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که میانگین عملکرد سرگل زعفران در بخش مرکزی 3.5 کیلوگرم در هر هکتار است پیش‌بینی می‌شود 9 هزار و 555 کیلوگرم کاهش تولید زعفران در کاشمر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که نرخ هر کیلو سرگل زعفران حدود 52 میلیون ریال است، خسارت برآورد شده در سطح شهرستان 497 میلیارد ریال است.

موسوی با توجه به متغیر بودن وضعیت جوی و آب و هوایی از کشاورزان و دامداران خواست تا نسبت به اعلام اطلاعیه‌های کشاورزی و انجام مراقبت‌ها از بروز خسارت بیشتر به محصولات جلوگیری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار