مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های گندله‌سازی فولاد خراسان به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۳۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 26 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسین احمدی سلیمانی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه نیشابور اظهار داشت: مجتمع فولاد خراسان در استان خراسان‌رضوی خط مقدم جبهه صنعتی شرق کشور لقب یافته که جبهه تولید جنگ تمام عیار اقتصادی است و ما توانسته‌ایم اشتغال هزاران نفری به‌طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای فولاد خراسان، اشتغالی افزون بر هزار و 500 نفر ایجاد می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان عنوان کرد:  در حال حاضر ظرفیت فولادسازی کارخانه، 700 هزار تن در سال است که در سال جدید و با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه به دو برابر افزایش می‌یابد.

احمدی افزود: محصولات شرکت فولاد خراسان تاکنون به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شد که برای صادرات به کشورهای مصر، عمان و امارات نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت در سال جدید به‌دنبال کاهش هزینه تمام شده برای ارائه محصولات رقابتی به بازار است، گفت: با شرکت دانیلی ایتالیا و یک شرکت ژاپنی تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور تامین تجهیزات و بازسازی کارخانه داشتیم و به‌دنبال این هستیم که هزینه‌های انرژی خود را در بخش آب، برق و گاز کاهش دهیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه این مجتمع از مجموع 900 چاه عمیق شهرستان فقط دارای سه چاه عمیق است و آب مصرفی خود را از سد بار تامین می‌کند، عنوان کرد: استاندارد برق مصرفی 835 کیلو وات ساعت است که این مجتمع 805 کیلووات ساعت و پایین‌تر از سطح استاندارد مصرف دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: برای تولید یک تن فولاد استاندارد گاز مصرفی نیز 16 متر مکعب است که این مجتمع 12 متر مکعب گاز مصرف دارد که پایین‌تر از سطح استادارد است و ما در سال 94 بیش از 90 میلیارد تومان در بخش انرژی هزینه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: مجتمع فولاد با هدف کمک به رونق گردشگری و اقتصادی منطقه ضمن مشارکت و برنامه‌ریزی برای احداث فضاهای اقامتی، تفریحی و مرکز خرید در انجام پروژه‌ای اقدام به عقد قرارداد با سرمایه‌‌گذاری مناسب کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در سال جاری پنج هکتار درخت کاج و دو هکتار درخت بادام کاشت شد و در مجموع فضای سبز فولاد خراسان به 247 هکتار افزایش یافته که فضای سبز مجتمع به نسبت کل مساحت مجتمع، بالاتر از حد استاندارد محیط زیست کشور است.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار