کیومرث پور احمد در مشهد:
کیومرث پور احمد گفت: دنیای هنرمندان با دنیای سیاست مداران متفاوت است؛ سینما منبر نیست و باید به یاد داشته باشیم مردم برای موعظه گوش کردن به سینما نمی آیند.
کد خبر: ۳۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳ 11 May 2015
مردم برای موعظه گوش کردن به سینما نمی آیند

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، این کارگردان شناخته شده سیما و سینما در نشست خبری معاونت هنری موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی با بیان این مطلب افزود
: کشور ما بدلایلی، زیاد سیاسی است و همه چیز زیر سلطه سیاست و سیاست زدگی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ما فیلمسازان نسل گذشته سینما را کلاسیک دیده ایم کلاسیک هم عمل می کنیم اما نسل جدید در جهان دیگری سیر می کند.

پور احمد که این روزها به بهانه برگزاری دوره های فیلمسازی به دعوت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس در مشهد حضور دارد با تشریح اهداف این دوره ها عنوان کرد: 15 نفر بعنوان اعضای این کارگاه در  ورک شاپ حضور داشتند و پس از اتمام آن وارد مرحله تولید فیلم با مضامین مورد نظر  موسسه خواهیم شد.

این کارگردان مطرح که همه او را با ساخت مجموعه تلویزیونی قصه های مجید می شناسند در خصوص برگزاری این دوره ها با بیان اینکه تا بحال شبیه چنین ورک شاپی در تهران نیز برگزار نشده است گفت: این ورک شاپ ایده پردازی و نگارش فیلمنامه را تا تولید و مرحله اجرا و مونتاژ فیلم دنبال می کند که کاری جذاب و جدید می باشد.

پور احمد در ادامه موضوعات اجتماعی و اخلاقی را از مواردی که در این ورک شاپ روی آن تمرکز شده است نام برد و افزود: تولید اولین فیلم از این مجموعه  فردا آغاز می شود.  

این کارگردان در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک در خصوص مشکلات فیلمبرداری در حرم مطهر رضوی و ممانعت از این موضوع گفت: در همه جای دنیا مرسوم است که برای تولید فیلم از مکان های خاص اجازه گرفته شود و طبیعی است که هر شخصی نمی تواند مبادرت به انجام این کار نماید.

وی گفت رویکرد مستقیم به یک موضوع در هر زمینه ای تاثیر منفی دارد و احتمالا فیلمهایی که که نتوانسته اند از این به مکان به عنوان  لوکیشن استفاده نمایند فیلمنامه شان فاقد این نیاز بوده است.   

کارگردان فیلم شب یلدا در پایان این نشست با تحسین فیلم  " ماهی و گربه " ساخته شهرام مکری فیلمساز جوان کرمانشاهی اظهار کرد: فیلم " گربه و ماهی" در سینمای جهان نظیر ندارد

لازم به ذکر است کیومرث پوراحمد، از جمله کارگردانان بنام ایرانی است که در پرونده کاری خود آثاری چون اتوبوس شب، شب یلدا، قصه‌های مجید و خواهران غریب را دارد.     

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
...
آقای پور احمد مجاز هستند در مورد فیلمنامه خودشون اینچنین قاطعانه اظهار نظر کنند. هر فیلمنامه با تفکر یک نفر نوشته میشه و اون یک نفر خودش نیاز فیلمنامه ش رو تشخیص میده، اگه قرار باشه آستان قدسی ها در مورد پلاتو بودن حرم امام رضا اعمال سلیقه کنند و افراد خاصی از ااین امکان بهره مند باشن د اون کار دیگه امام رضایی نیست . و فقط اجرای ی سفارش ه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار