مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:
کرمانشاه- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور ۳۲ هزار حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان  امروز سه شنبه در جلسه هماهنگی کلاس‌های تفسیرقرآن کریم استان که با حضور آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه که در محل بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در سطح استان موقوفاتی برای ترویج فرهنگ قرآن وجود دارد که این امر فرصتی مغتنم برای دوستداران قرآن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای ترویج محافل قرآنی انجام شده گفت: علاوه بر برگزاری طرح تربیت حافظان، هرساله در سطح استانی مسابقات قرآن نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسیان عنوان کرد: حفظ و قرائت قرآن بدون فراگیری تفسیر و مفاهیم امکان پذیر نیست بنابراین لازم است کلاس‌های تفسیر در سطح جامعه تبلیغ شود.

وی با اشاره به عزم اداره اوقاف مبنی بر برپایی محافل تفسیر افزود: در سطح هر شهرستان یک کلاس و در مرکز استان نیز پنج محفل تفسیر برپا می شود که خواستار مدیریت این محافل توسط ائمه جماعات هستیم.

عباسیان، داشتن حداقل مدرک دیپلم را شرط حضور در محافل دانست و گفت: سقف هریک از این محافل حداقل ۲۰ و حداکثر ۵۰ نفر است البته در سطح شهرستانها در صورت نیاز تعداد محافل افزایش می یابد.

وی متون تفسیری را شامل تفسیر نمونه و تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی اعلام کرد و افزود: همچنین سوره ای واحد در طی برپایی این محافل تفسیر می شود و در پایان آزمون، به شرکت کنندگان برتر جوائزی از جمله اعزام به سفرهای زیارتی و هدایای نقدی اهدا می شود.

حجت الاسلام عباسیان برپایی محافل قرآنی را گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و خاطر نشان کرد: برپایی چنین محافلی آثار و برکات خوبی در سطح جامعه به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار