عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه برخورد با حقوق‌های نجومی دولت، مجلس و قوه قضائیه تا به‌ حال نمره خوبی در این زمینه نگرفته‌اند یعنی آنچه باید انجام می‌دادند هنوز انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۳۳۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه استانی با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی درزمینه برخورد با حقوق‌های نجومی اظهار داشت: دولت، مجلس و قوه قضائیه تا به‌ حال نمره خوبی در این زمینه  نگرفته‌اند یعنی آنچه باید انجام می‌دادند هنوز انجام نداده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: قضاوت قوه قضائیه این است که باید یک گزارشی از دولت برسد تا یک اقدام قضایی انجام دهد کما اینکه ما اعتقادداریم سازمان بازرسی کل کشور وظیفه ورود دارد و گزارش به دادگاه‌ها داده و برخورد کند.

وی با بیان اینکه دولت نیز خود آفریننده فیش‌های نجومی بوده کار خاصی در این رابطه نکرده است خاطرنشان کرد: آنچه ما دیدیم سه چهار برکناری بوده که برخی از این برکناری‌ها به‌صورت واسطه، مستقیم یا غیرمستقیم در برخی شرکت‌ها مشغول می‌شوند و هیچ‌کس هم متوجه نمی‌شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه قانونی که مجلس می‌خواست تصویب کند مناسب برخورد با این موضوع نبود گفت: آنچه خواست رهبر معظم رهبر انقلاب بود این نبود که در صحن مجلس آورده بودیم نبود و این قصه به‌صورت نظام چنگ انداخت و ظلم به انقلاب ما بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه انقلابی و ساده زیستی مردم در اوایل انقلاب گفت: این درست نیست که برخی از مسئولان از امکانات نظام استفاده کنیم و از حداکثر منابع نظام برای منافع شخصی خود استفاده کرده‌اند و این مسئله خیلی بد است و باید جلوی این کارها گرفته شود.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: مجلس باید در قضیه حقوق‌های  نجومی مجدداً باید ورود کند و مجلس مجدداً با 50 امضا می‌توانیم موضوع را در صحن مجلس مطرح کنیم از تمام ظرفیت آیین‌نامه مجلس استفاده می‌کنیم و با این قضیه برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه کار خوبی که انجام شد بحث پاداش‌ها بود که بر این اساس حداکثر پاداش باید 5 برابر حداقل پاداش‌ها باشد، حداکثر پاداش باید 150 میلیون تومان در کشور باشد اما برخی در کمیسیون تلفیق آن‌قدر فشار آوردند که 5 برابر را 7 برابر کردند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند میگویند این پاداش حقمان است، خاطرنشان کرد: در زمینه حقوق‌های نجومی اقدام مناسب و آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده صورت نگرفته است ، مجلس مسئول است و به دلیل این‌که دامن مجلس در مورد حقوق نجومی پاک است می‌تواند محکم بایستد و  می‌تواند در این زمینه ورود کند و از ارزش‌های انقلاب دفاع کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار