کد خبر: ۳۳۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 01 December 2016
 به گزارش تابناک یزد،رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به ضرورت تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه شهرستان یزد ایجاد می‌شود.
 میرقانعی در همایش "شکوه هجرت و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی" که به منظور تجلیل از دست اندرکاران اردوهای جهادی وطرح هجرت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌هایی که در زمینه اردوهای جهادی در استان یزد انجام شد، فعالیت‌های ترویجی بود.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی را از جمله فعالیت‌های ترویجی دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات، اجرای طرح همگام با کشاورزی است که توسط بسیج مهندسی کشاورزی استان در حال انجام است.

میرقانعی در ارتباط با عرصه‌های اجرایی صورت گرفته توسط بسیج سازندگی یزد، عنوان کرد:  کمک در ایجاد مراکز پرورش بلدرچین و ماکیان، پرورش ماهی در مجاورت چاه‌های آب کشاورزی، کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی و کشت زعفران از جمله اقداماتی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان یزد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد همکاری و همراهی مسئولان شهرستانها در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و طرح‌های هجرت بودیم، عنوان کرد: متناسب با توان و ظرفیت شهرستانها، پیشنهاد شد که هر بخش، شهر یا شهرستانی بتواند برای شروع کار یک عرصه اقتصادی را به عنوان قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی آن شهرستان در نظر بگیرد.

میرقانعی خاطرنشان کرد: به ترتیب در شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز و میبد، محصولات زردآلو، محصولات گلخانه‌ای، فرآورده‌های کنجدی، خرما، زعفران، انار، پسته، لبنیات و زیلوبافی به عنوان محصول شاخص برای قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شد.

میرقانعی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را تلاش در راستای ایجاد قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی دانست و گفت: در ارتباط با ایجاد این قرارگاه‌ها در سه شهرستان استان یزد، پیگیری‌های لازم انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار