امام جمعه اهرم گفت: یکی ازموفق ترین شهرستان های استان بوشهر که درعرصه فرهنگ پیشتاز و کارهای خوب فرهنگی در آن صورت گرفت، تنگستان است.
کد خبر: ۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 11 May 2015
تابناک بوشهر: حجت الاسلام عیسی راستگو افزود: سال گذشته درسالروز صدور فرمان انقلاب مشروطیت همایش علم الهدی اهرمی رهبر مشروطه جنوب با حضور و سخنرایی استاندار برگزار شد و امیدواریم امسال هم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاهها این همایش در مرکزاستان به صورت استانی برگزار شود.

راستگو عنوان کرد: به شکرانه پرداخت ذکات در شهرستان تنگستان به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) ومشارکت دفتر امام جمعه جشن ملی شکرانه ذکات سال گذشته در اهرم برگذار شد که در نوع خود یک مراسم معنوی کم نظیری بود.

امام جمعه اهرم گفت: همچنین به مناسبت دهه فجر93 همایش تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در آمریکا وغرب با حضور دو پژوهشگر از کشور آمریکا و کانادا درشهر اهرم برگذار شد.

راستگو با اشاره به اهمیت تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و بویژه مادران شهدا افزود: در اواخر سال گذشته همایش تجلیل از مادران شهدا تحت عنوان 'مادران چشم به راه' که اولین بار در تهران برگزار شده بود در شهر اهرم نیز برگذار شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی تنگستان بیان کرد: امسال که مقام معظم رهبری سال دولت، ملت - همدلی و هم زبانی نامیده اند تمام توجه ما به این سمت و سو است که یک فضای همدلی بین مردم و مسولین در این گوشه از خاک ایران اسلامی بوجود بیاوریم.

راستگو تصریح کرد: درآستانه میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر برای اولین بار همایش تجلیل از پدران آسمانی و پدران شهدا به صورت استانی درشهراهرم برگزارشد.

وی از برگزاری کنگره آیت الله معتقد اهرمی خبر داد و گفت: ایشان صاحب قرآن رمزدار هست و یکی از مفاخر و مشاهیر شهرستان است که تحصیلات خود را در نجف گذرانده و ادیب و خوشنویس بوده است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: قرآن رمزدار معتقد اهرمی اولین بار توسط مرکز بوشهر شناسی به چاپ رسیده و امسال هم پیشنهاد دادیم یکی از طرح های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم چاپ قرآن معتقد اهرمی باشد.

راستگو اظهار داشت: متاسفانه در خاورمیانه شاهد درگیری و جنگ و خونریزی هستیم و یکی از تنها کشورهایی که امنیت در آن برقرار است نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که این امنیت به برکت مجاهدت شهدا و به برکت انفاس قدسیه مقام معظم رهبری است و مدیریت سیاسی ایشان و حجب و حیاء ملت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز دشمن دارد تهدید و تحریم می کند بویژه در بحث هسته ای ما باید این امنیت را قدر بدانیم چون تنها چیزی که باعث پیشرفت نظام مقدس اسلامی می شود امنیت است و همدل و هم زبان در راه پیشرفت روز افزون کشورمان تلاش نماییم.

امام جمعه اهرم گفت: تجربه ثابت کرده که همه چیز با همدلی حل خواهد شد چون اگر ملت با هم همدل باشند و وحدت کلمه وجود داشته باشد و انسجام درون نظام وجود داشته باشد انشاالله هیچ چیزی باعث شکست نخواهد شد و مردم و نظام قله های تعالی و پیشرفت را طی خواهند کرد.

راستگو افزود:امیدواریم با همدلی که بین جهان تشیع در حال صورت گرفتن است به زودی شاهد نابودی وهابیت خبیس و آل سعود که امروز پشتیبان اصلی تروریست در جهان هستند باشیم و امنیت کامل در کشورهای اسلامی به ویژه شیعه نشین برقرار شود.

راستگو با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا را روزانه رصد می کند و از طریق سامانه پیامکی این خبرگزاری ازاخبار روز مطلع می شود، افزود: از تلاش ها و اطلاع رسانی دقیق، شفاف و سریع خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان و بویژه در شهرستان تشکر می کنم.

وی اطلاع رسانی را یکی از ارکان توسعه و پیشرفت جوامع دانست و گفت: امیدوارم خبرنگاران و اصحاب رسانه در این امر مهم و خطیر موفق باشید و همواره امانت داری و حقیقت را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار