مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از تمدید دستورالعمل بخشودگی جرائم دیرکرد بدهیهای معوق واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی این استان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 08 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، مسعود مهدیزاده مقدم افزود: این دستورالعمل توسط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به ‌منظور حمایت و رفع موانع تولید، ایجاد انگیزه و افزایش سرمایه‌گذار، رونق تولید و اشتغالزایی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.
وی گفت: مشوق به منظور حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی دارای قرارداد حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرکها و نواحی صنعتی اعم از صنعتی، بنگاههای خدمات عمومی، واحدهای فناوری و کسب و کار و واحدهای کارگاهی که مشمول پرداخت تعدیل بدهی معوق بوده و تاکنون موفق به پرداخت مبالغ اعم از اصل بدهی و تعدیل معوقه نشده اند قابل اجراست.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: بر اساس این دستورالعمل طرفهای قراردادی که نسبت به پرداخت اسناد تعهدی معوق خود از زمان ابلاغ این دستورالعمل اقدام کنند و تاکنون از بخشودگی تعدیل اسناد تعهدی معوق استفاده نکرده باشند مشمول تخفیفهای اعطای این دستورالعمل می‌شوند.
وی گفت: واحدهای تولیدی بهره‌بردار که دارای پایانکار یا در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند در صورت پرداخت 50 درصد اصل بدهی مشمول 65 درصد بخشودگی جرائم دیرکرد قرار خواهند گرفت و چنانچه 100 درصد اصل مبلغ بدهی تولیدی و صنعتی را پرداخت کنند تا 80 درصد جرایم تأخیر بخشوده می‌شود.
مهدیزاده با بیان اینکه واحدهای صنعتی که در مرحله فونداسیون و نصب سوله نیز باشند مشمول این مشوقها خواهند شد افزود: چنانچه برنامه ساخت و ساز این واحدها با برنامه زمان بندی مصوب در هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مطابقت داشته باشد در صورت پرداخت 35 درصد اصل بدهی، شامل 50درصد بخشودگی جرائم دیرکرد می شوند.
وی افزود: واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان تا 15 اسفند 1395می‌توانند از دستورالعمل اعطای مشوقهای ویژه در جهت رونق بخش تولید و صنعت استفاده کنند.
او ابراز امیدواری کرد با اعمال این مشوقها تسریع در بهره‌برداری از واحدهای در حال ساخت، راه‌اندازی واحدهای غیرفعال و افزایش ظرفیت تولید واحدهای نیمه فعال شاهد باشیم.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار