نماینده سابق گرگان در مجلس:
نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از مرحوم آیت‌الله فاضل به عنوان شخصیتی فرهیخته یاد کرد و گفت: ایشان در خودسازی و بصیرت‌افزایی در بین مردم زبانزد بودند.
کد خبر: ۳۴۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 12 December 2016
نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از مرحوم آیت‌الله فاضل به عنوان شخصیتی فرهیخته یاد کرد و گفت: ایشان در خودسازی و بصیرت‌افزایی در بین مردم زبانزد بودند.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری امشب در مراسم ترحیم آیت‌الله مرحوم آیت الله فاضل اظهار کرد: این عالم فرهیخته در مباحث علمی، تهذیب نفس، اخلاق و مسائل تربیتی بسیار موفق بودند.

وی یکی از ویژگی‌های مهم مرحوم فاضل را در عالم عامل بودن برشمرد و تصریح کرد: ایشان دلواپس مسائل روحی، معنوی، اخلاقی و تربیتی طلاب نیز بود.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از کسی در مسیر کسب علم تلاش کند و تا حد بسیار بالایی رشد علمی داشته باشد اما نتواند به این ویژگی دست یابد نزد خدا ارزش ندارد.

طاهری با تاکید بر جایگاه علم و عمل بیان کرد: بر اساس آیات قرآن کسی که قدر جایگاهی که به آن دست پیدا کرده را نداند و از مسیر عمل به علمش بازماند از جایگاه علم تنزل یافته و از جایگاه انسانی نیز پایینتر می‌آید.

وی خطاب به طلاب تاکید کرد : اگر می‌خواهید مردم را دعوت به سمت خوبی‌ها، خدا و ائمه (ع) کنید فقط با زبان کافی نیست بلکه با عمل مردم را دعوت کنید.

برخی از کسانی که لباس مقدس روحانیت بر تن داشتند قدر این لباس را ندانسته و لغزیدند

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به بصیرت مردم در شناخت علما تصریح کرد: مردم چشمان بینا و بصیری دارند و بین عالمی که اهل عمل، خودساخته، پرهیزکار و بی‌توجه به دنیا است با کسی که این لباس را بر تن دارد ولی دلبسته به دنیاست یا لغزش پیدا می‌کند تفاوت قائل می‌شوند.

طاهری تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی برخی از کسانی که لباس مقدس روحانیت بر تن داشتند قدر این لباس را ندانسته و لغزیدند.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به عالم اهل عمل ارادت ویژه‌ای دارند، گفت: زمان ارتحال عالم بزرگ آیت‌الله فاضل، مردم به شایستگی ارادت خویش را به نمایش گذاشتند.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن همواره درصدد ضربه زدن به اسلام و تبلیغ علیه روحانیت بوده است، گفت: در طول 37 سال دشمنان یکی از راه‌های ضربه زدن به اسلام را در تبلیغ علیه روحانیت جستجو می‌کردند، در این مسیر خیلی تلاش کرده و می‌کنند تا روحانیت در نگاه مردم تخریب شود اما مردم به دلیل اینکه در زندگی روزمره شخصیت‌های برجسته علمی و باتقوا می‌بینند تمام تخریب دشمنان بی‌اثر می‌شود.

طاهری مراسم تشییع پیکر پاک آیت‌الله فاضل را اوج ارادت مردم به این عالم برجسته خواند و اظهار کرد: در برهه‌ای که دشمن تمام همت خود را به کار گرفته تا روحانیت را تخریب کند متاسفانه برخی از هم لباس‌های ما نیز با عمل بد خود به دشمن کمک کردند ولی باز هم حضور مردم را در ارادت به علمای عامل پررنگ می‌بینیم.

وی؛ خودسازی، توجه به خانواده و تربیت فرزندان را از شاخصه‌های مهم آیت‌الله فاضل برشمرد و اظهار کرد: این مسائل در دیدگاه مردم نیز بااهمیت است، اگر در بین هزار شخصیت برجسته علمی کشور یکی از فرزندان یک عالم برجسته از مسیر منحرف شود خیلی بزرگ در نظر مردم جلوه خواهد یافت.

مراقبت از خود و خانواده مهم‌ترین درسی است که باید از علمای برجسته بگیریم

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: در بین هزاران عالم باتقوا تعداد محدودی هستند که فرزندان‌شان در مسیر درست حرکت نمی‌کنند و لغزش دارند، از جمله شخصیت‌هایی که در تربیت فرزندانش بسیار جدی و اهتمام داشتند آیت‌الله فاضل بودند.

طاهری با اشاره به اینکه مراقبت از خود و خانواده مهم‌ترین درسی است که باید از علمای برجسته بگیریم، ابراز کرد: باید از خدا کمک بخواهیم تا در این مسیر به همه ما کمک کند.

وی گفت: در کنار خودسازی و به فکر خانواده بودن توجه به بصیرت‌افزایی و بصیر بودن عالم نیز مهم است، شخصیت‌های دیگری در کشور و استان وجود دارند که ممکن است از لحاظ علمی، تقوایی و تربیت فرزندان برجسته باشند اما بصیرت لازم را ندارند که در مواقع حساس حق را از باطل تشخیص دهند.

طاهری تاکید کرد: اگر طلبه در علم‌اش شکست بخورد و به خودسازی نپردازد نمی‌تواند یک مبلغ کامل برای مردم باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار