نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عوامل استکبار دانشگاه را هدف قرار داده‌اند تا وحدت بین دانشگاه و حوزه را از بین ببرند. طلبه را سرباز امام زمان(عج) می‌گفتند و امروز با این وحدت دانشجو نیز همانند طلبه سرباز امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۳۴۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 15 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز  وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی که به تاریخ قبل از انقلاب بر‌می‌گردد و مقارن با پیروزی انقلاب بوده مسئله وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در زمانی که انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی بود و در هیجان قرار داشت پیوند بین حوزه و دانشگاه مطرح شد. در آن روزها که در دانشگاه تهران انقلاب اوج گرفته بود علما و روحانیون به دانشگاهیان پیوستند و  روحانیونی چون آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله محلاتی هم در این جمع حضور داشتند،  شعار روحانی، دانشجو پیوندتان مبارک را گفتند که این شعار از آن روز شروع و به شعار وحدت حوزه و دانشگاه مبدل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه مسئله ریشه‌ای است و فرهنگ غربی سعی و تلاش دارد تا روحانیون و دانشگاهیان را از هم جدا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که ریاضیدانان در گذشته در حوزه‌ها تربیت شده‌اند، بیان کرد: نخستین قدمی که جریان استعمار برداشت این بود که برای نفوذ استکبار بین علوم تجربی و فناوری و علوم دینی جدایی بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب و نظام بر این است که علم و فناوری و علوم دینی با هم آمیخته باشد و این بدین معنا نیست که مباحث حوزه در دانشگاه تدریس شود و یا بالعکس  و معنای آن این است که دین و علم با هم آمیخته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: رسالت روحانیت را دانشجو نیز باید به دوش بکشد و از تمام ظرفیت خود برای توسعه دین استفاده بکند و فرهنگ روحانیت در دانشگاه پیاده شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: راه نفوذ در دانشگاه نسبت به حوزه آسان‌تر است و این بدان معنا نیست که در حوزه نفوذ نمی‌کنند. عوامل استکبار دانشگاه را هدف قرار داده‌اند تا وحدت بین دانشگاه و حوزه را از بین ببرند. طلبه را سرباز امام زمان(عج) می‌گفتند و امروز با این وحدت دانشجو نیز همانند طلبه سرباز امام زمان(عج) است.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار