کد خبر: ۳۴۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 18 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان از استقبال خوب روسای دفاتر ثبت ازدواج از طرح مشاوره ژنتیک زوجین پیشگیری از اختلالات مادرزادی خبر داد.

 "امید ولی عضدزاده" در نشستی با حضور مسئولان دفاتر ازدواج، مشاوران و غربالگران  مجری "طرح مشاوره ژنتیک برای زوجین" در اردکان، خاطرنشان کرد: طرح مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از اختلالات مادرزادی از اواسط شهریور امسال توسط بهزیستی و با همکاری مسئولان دفاتر ثبت ازدواج  شهرستان اردکان در حال اجراست.

وی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان اردکان این طرح با استقبال خوب روسای دفاتر ثبت ازدواج همراه بوده که امیدواریم با همکاری این عزیزان به اهداف این طرح با موفقیت دست یابیم.

وی یادآور شد: مشاوره ژنتیک رایگان بوده و هزینه آن بر عهده سازمان بهزیستی است و افرادی که نیاز به آزمایش‌های تخصصی دارند می‌توانند از کمک هزینه‌های بهزیستی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام "سید محمد حسینی پور "امام جمعه موقت اردکان نیز با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) که  فرمودند؛ هر كسی نیاز مؤمنی را روا سازد، خداوند حاجت‌های فراوان او را روا سازد كه كمترین آن بهشت باشد، ادامه داد:  زمانی که با انجام یک مشاوره می‌توان معلولیت‌ها را در جامعه کاهش داد و از تولد فرزندان معلول جلوگیری کرد، باید اهمیت این موضوع را در جامعه ترویج کرد و توجه به مشاوره ژنتیک را در میان خانواده‌ها را نهادینه ساخت.

وی از همکاری همه جانبه دفاتر ثبت ازدواج در اجرای طرح و معرفی زوجین به مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد و نظرات و پیشنهادات اجرایی آنها را در خصوص اجرای بهینه طرح بیان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار