نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري، گفت:
نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري، گفت: تحقق اهداف پيشگيرانه، نقش بسزايي در ارتقاء بهره وري و صيانت کارکنان دارد.
کد خبر: ۳۴۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 19 December 2016
نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري، گفت: تحقق اهداف پيشگيرانه، نقش بسزايي در ارتقاء بهره وري و صيانت کارکنان دارد.

آيت الله "سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي" در جلسه شوراي پيشگيري از صيانت در بين فرماندهان و مسئولان ادارات و نهادهاي دولتي با بيان اين که پيشگيري اولين و مهمترين مأموريت ناجا است، گفت: اقدامات پيشگيرانه نقش بسزاي در کاهش جرايم و تخلفات کارکنان دارد.

وي در ادامه افزود: تعهد اخلاقي و تقويت باورها و ارزش هاي ديني، احساس تکليف، ساده زيستي،از ديدگاه قرآن را از شاخصه هاي مهم در حوزه صيانت كاركنان دانست و اظهار داشت:‌ آموزش هدفمند كاركنان و تقويت ارزش هاي ديني از محوري ترين راهبردها در نيروي انتظامي است که نقش مديران و فرماندهان در تحقق و نهادينه شدن آن بسيار مهم و ضروري است.

آيت الله شاهرودي به هوشمندي بالاي کارکنان در انجام ماموريت هاي محوله تاكيد كرد و گفت:کارکنان پليس بايستي بسيار هوشمند ودقيق باشند و هميشه در ماموريت ها با آمادگي کامل وارد شوند تا بتوانند در انجام ماموريت ها موفق باشند.

وي اظهار داشت:انتشار و انعكاس اقدامات، عملكرد، رشادت و ايثارگري هاي كاركنان انتظامي به عنوان مجاهدان في سبيل الله، نقش اساسي كاركنان در حفظ صيانت و پيشگيري از جرايم مي باشد.

آيت الله شاهرودي به شيوه هاي مصونيت از گناه اشاره کرد و گفت: ياد خدا، توجه به اخلاص، تدبر در زندگي ائمه و بزرگان،باور به توحيد از شيوه هاي علمي و اندرز نيکو،توجه به تبشير و انذار،داستان هاي قرآني وتقويت اعتقادات از شيوه هاي عملي مصونيت است وزياده خواهي برخي از کارکنان و خانواده ها منشاء بسياري از جرايم است.

وي با بيان اينكه فرماندهان بايد با شناسايي بسترهاي آسيب پذيري و تهديدات كاركنان، آنان را نسبت به لغزش ها و خطاها آگاه ساخته و آموزش هاي مستمر و كيفي را مدنظر قرار دهند؛‌ افزود: بايد فرهنگ خود صيانتي و خود كنترلي را در بين كاركنان نهادينه ساخته و باورهاي ديني و ارزش هاي اخلاقي را تعميق دهيم.

نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري ابراز داشت: از آنجاي که ماموران انتظامي در همه حال با امور مردم سرکار دارند بايد در برخوردشان با مردم ، اقتدار با اخلاق اسلامي را سرلوحه اقداماتشان قرار دهند.

امنيت، امر به معروف و نهي از منکر و توجه به ارزش‌ها از اصول هر کشوري است

وي همچنين در ادامه با اشاره به اينکه امنيت، امر به معروف و نهي از منکر و توجه به ارزش‌ها از اصول هر کشوري است، گفت: حفظ حجاب در ميان مردم يکي از ارزش‌هايي است که مردم بايد آن را رعايت کنند.

آيت‌الله شاهرودي تصريح كرد: نبايد مسئله بدحجابي در جامعه گسترش پيدا کند و تمامي مراکزي که با دولت در ارتباط هستند بايد حجاب را رعايت کنند، آغاز حفظ حجاب از دستگاه‌هاي دولتي سبب مي‌شود تا مردم نيز حجاب را رعايت کنند که اين امر سبب فرهنگ‌سازي و ترويج حجاب مي‌شود.

وي اظهار داشت: براين اساس وظيفه امر به معروف و نهي از منکر يک وظيفه انساني و اسلامي است و با توجه به اينکه مراکز خدمات رسان اسرار مردم را مي دانند داشتن تقوا و احترام گذاشتن به حقوق مردم وحفظ حرمت ها يکي از شاخصه هاي معتمدين واقعي بيان شده است.

آيت‌الله شاهرودي فريضه امر به معروف و نهي از منکر را موجب کمال و توسعه ملي جامعه دانست و تاکيد کرد: اهتمام به اين فريضه الهي بايد اول از خود خانواده ها، سازمان ها ونهادهاي دولتي شروع و نهايتا همه‌گير شود.

نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري در پايان سخنان خود امر به معروف و نهي از منکر را وظيفه هر فرد در جامعه اسلامي دانست و عنوان کرد:هر کس به اندازه مسئوليت خودش بايد تلاش کند و در جامعه امر به معروف و نهي از منکر را به اجرا در آورد و وظيفه خود را بر دوش ديگران نگذاشته و اگر همه وظيفه خودشان را به درستي انجام دهند ، بسياري از مشکلات جامعه حل خواهد شد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار