امام جمعه آبدانان؛
امام جمعه آبدانان مساجد را پایگاه های دینی و کانون گرم اجتماعی دانست و گفت: همه اقشار جامعه با حفظ اصول و کلیات، باید با تمام سلایق و دیدگاه های سیاسی برای پیشبرد امور، در کنار هم فعالیت کنند.
کد خبر: ۳۴۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 20 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسین حاجیلری شامگاه دوشنبه در جمع ائمه جماعت و اعضای هیات های امنای مساجد این شهرستان اظهار کرد: مشارکت اجتماعی، تعامل و مساعدت مستمر در تمام امور مادی و معنوی یک فرآیند سازنده است که قادر است با کمترین هزینه، بالاترین و ماندگارترین آثار و برکات فردی و اجتماعی را همراه داشته باشد.
 
وی مساجد را پایگاه های دینی و کانون گرم اجتماعی دانست و افزود: همه اقشار جامعه با حفظ اصول و کلیات، باید با تمام سلایق و دیدگاه های سیاسی برای پیشبرد امور، در کنار هم فعالیت کنند.
 
امام جمعه آبدانان اقامه نماز را مایه نشاط و حیات معنوی انسان دانست و تاکید کرد: مبلغان و ائمه جماعت مساجد در کسوت معتمدان مورد وثوق مردم، در کنار انجام امور دینی و معنوی، لازم است با هماهنگی و تعامل مدیران اجرایی، پیگیر مسائل و مشکلات اجتماعی، عمرانی و فرهنگی مردم مناطق و محلات باشند.
 
حجت الاسلام حاجیلری نداشتن امام جماعت را مهمترین مشکل برخی مساجد این شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: تناسب فضای فیزیکی، اخلاق پسندیده مجریان و امنای مردم و آراستگی و غنای علمی ائمه جماعت مساجد، از موثرترین ابزار رونق دینی و فرهنگی اماکن مذهبی و ترویح شعائر اسلامی در بین مردم است.
 
مسئول تبلیغات اسلامی آبدانان نیز در این نشست گفت: از مجموع 37 مسجد و مکان مذهبی این شهرستان فقط هشت مسجد امام جماعت دارد.
 
حجت الاسلام احمد اسماعیلی افزود: هم اکنون 750 نفر از معتمدین مردمی در قالب 110 هیات امنا و تشکل مذهبی در برگزاری مراسم دینی و آموزشی مساجد شهرستان مشغول فعالیت هستند.
 
این نشست در حسینیه شهدای دفتر امام جمعه و با حضور جمعی از مدیران فرهنگی این شهرستان و اعضای هیات های امنای مساجد و ائمه جماعت برگزار شد./ف
منبع: ايرنا
برچسب ها: تابناک ایلام ، مساجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار