مدیر کل راه آهن یزد گفت: مجموعه تعمیرات و نگهداری لکوموتیو یزد با 110میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت 90درصدی در حال اتمام است.
کد خبر: ۳۴۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 21 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمصطفی داوودی  اظهار کرد: این مجموعه بزرگ دارای چهار خط تعمیر دوچاله سرویس، سه عدد سکو، جک وجرثقیل سقفی بوده و از سوی نیروی کشش راه آهن جمهوری اسلامی در حال ساخت است.
وی افزود: به منظور نگهداری و تعمیر لکوموتیوهای سنگین وسبک و افزایش بهره وری از ناوگان ریلی و ساماندهی ترافیک سنگین لکوموتیوهای کارخانجات بافق، دپوی تعمیراتی در مجاورت ایستگاه یزد است.
مدیر کل راه آهن یزد تصریح کرد: واحد تعمیرات در سطح درجه دو بوده که در نظر است سرویس های مقرر شامل ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله در آن انجام گیرد .
داودی خاطرنشان کرد: سوله نگهداری و تعمیرات لکوموتیو به مساحت هزار و 800متر مربع است و 2هزار متر فضای ساختمانی به منظور نمازخانه، انبار، سالن کنفرانس، سرویس بهداشتی داخل سوله تعبیه شده و متراژ قابل توجهی نیز به جهت محوطه سازی ، فضای سبز، خیابان کشی، پارکینگ ولودتست در حال ساخت است.
مدیرکل راه‌آهن استان یزد گفت: با تلاش‌های انجام ‌شده سوانح ریلی محدوده راه‌آهن استان 73 درصد کاهش یافته به طوری که این حوادث برای مسافران محسوس نبوده است.
وی درباره وضعیت راه آهن استان هم افزود: هم اکنون 120 رام قطار بصورت شبانه‌روزی در مسیرهای مرتبط به راه آهن استان یزد در حال عبور و مرور است.
داوودی تصریح کرد: تأخیر قطارهای مسافربری مسیر یزد با برنامه ریزی های صورت گرفته به یک‌ سوم کاهش ‌یافته و برای کاهش هرچه بیشتر تأخیرها تلاش می شود.
استان یزد و بخصوص شهر یزد به واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل مسافر و بار در کشور برخوردار است.
چهار اداره کل راه آهن به راه آهن یزد متصل است هم اکنون این اداره کل، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را برعهده دارد.
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 30 درصدی حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول 15سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار