رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: میزان اعمال قانون برای خودروهای متخلف در معابر شهری کرمانشاه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ٢٢ و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۴۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 21 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، سرهنگ 'محمد مرادی' چهارشنبه در نشستی خبری که در محل فرماندهی پلیس راهور استان برگزار شد، اظهارداشت: در این مدت 10 هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در معابر شهری استان کرمانشاه توقیف و روانه پارکینگ شده اند.
وی با اشاره به برنامه های پلیس راهور برای کاهش شدت تصادفات، افزود: با تلاش ماموران راهور توانستیم در هشت ماه سپری شده از سال جاری وقوع تصادفات فوتی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٠ درصد کاهش دهیم. 
رییس پلیس راهور کرمانشاه با بیان اینکه تعداد تصادفات جرحی درون شهری در این مدت چهار درصد افزایش داشته است، گفت: ٥٩ درصد مجموع تصادف ها در معابر شهری کرمانشاه در ساعات روز و ٤١ درصد در ساعات شب رخ می دهد. 
به گفته وی، سرعت غیرمجار ٢٤ درصد علت وقوع تصادفات و رعایت نکردن حق تقدم ٢٠ درصد تصادفات استان کرمانشاه را شامل می شوند و بیشترین گروه سنی مقصران در تصادفات ٢٥ تا ٣٥ سال هستند. 
سرهنگ مرادی با اشاره به اهمیت داشتن بیمه شخص ثالث گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه یک هزار و ٥١٣ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن بیمه متوقف و یک هزار و ٦٠١ خودرو به دلیل همراه نداشتن بیمه جریمه شده اند. 
وی افزود: در این مدت چهار هزار و ٨٩٤ مورد عبور از چراغ قرمز و شش هزار و ٥٤٨ مورد جرایم اجتماعی توسط خودروها ثبت شده است. 
به گفته رییس پلیس راهور کرمانشاه، ٩٣٧ دستگاه خودرو و یک هزار و ٣٢٨ موتورسیکلت در رابطه با جرایم اجتماعی توقیف شده اند.
مرادی ادامه داد: در هشت ماه سپری شده از سال جاری ٢٦ هزار و ٣٤٤ مورد به دلیل استفاده از تلفن همراه، 11 هزار و ٨٤٤ مورد به دلیل تجاوز به محیط پیاده روها و ١٣٥ هزار و ٢٥ مورد به دلیل نبستن کمربند ایمنی اعمال قانون شده اند. 
وی اعلام کرد که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه چهارهزار و ٧٠٨ مورد خودرو در کرمانشاه اسقاط و ٣٢٤ خودروی تازه تولید، شماره گذاری شده اند. 
براساس اعلام رییس پلیس راه استان کرمانشاه امسال ٥٦ هزار و ١٥٢ مورد نقل و انتقال خودرو و ١١٠ مورد شماره گذاری خودرو خارجی در کرمانشاه ثبت و ١٥ هزارو ٥٠١مورد گواهینامه صادر شده است. 
مرادی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه ٢٥ هزار و ٧٢٦ مورد برخورد و اعمال قانون برای خودروهایی که سد معبر داشتن ثبت شد. 
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی شهر کرمانشاه به دلیل مشکلات زیرساخت های شهری است، گفت: بخشی از مشکلات ترافیکی نیز به دلیل ضعف در فرهنگی رانندگی مردم است که باید تمام سازمان ها برای فرهنگ سازی در این زمینه وارد عمل شوند. 
رییس پلیس راهور با بیان اینکه عامل انسانی دلیل 80 درصد حوادث رانندگی در سطح شهر کرمانشاه است، گفت: پلیس راهور برنامه های متعددی را به منظور افزایش سطح فرهنگ رانندگی اجرا و کلاس های متعددی را برگزار می کند.
مرادی در بخش دیگری از صحبت های خود مناطق آبادانی مسکن و چهار راه رشیدی را پرمشکل ترین نقاط شهر به دلیل مسائل ترافیکی دانست.
وی اعلام کرد: 15 دوربین کنترل سرعت و 47 دوربین نظارتی در معابر شهری کرمانشاه فعال هستند و به زودی با حمایت های دولت این دوربین های افزایش پیدا خواهند کرد.
رییس پلیس راه استان کرمانشاه در رابطه با یکطرفه کردن برخی از معابر سطح شهر کرمانشاه گفت: چند معبر شهر کرمانشاه یک طرفه شده اند و به زودی چند معبر دیگر نیز با همکاری شورای ترافیک یک طرفه خواهند شد.
مرادی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه ریزی برای ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین گفت: هنوز موضوعی در رابطه با شماره گذاری خودروهای منطقه آزاد قصرشیرین به ما ابلاغ نشده اما در صورتی که قصرشیرین به منطقه آزاد تبدیل شود کار شماره گذاری آنها را پلیس راهور انجام خواهد داد.
استاندار کرمانشاه چندی پیش اعلام کرد که هیات شورای عالی مناطق آزاد کشور تغییر منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد را تصویب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار