مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه خبر داد:
کرمانشاه- مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه از ثبت ۳.۹ مورد طلاق به ازای هر ۱۰۰ ازدواج در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 21 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، علیرضا قبادی امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در آستانه روز ثبت احول که در محل این اداره کل برگزار شد گفت: ثبت احوال یکی از قدیمی ترین دستگاه های اجرایی بوده که فعالیت آن در سال ۱۲۹۷ در تهران کلید خورد و در سال ۱۳۰۴ به مراکز استان کشیده شده و به مرور به شهرستانهاهم رسید.

وی افزود: اولین سند سجلدی که در کشور تنظیم شد به نام «فاطمه ایرانی» است و در استان کرمانشاه هم برای «محمد تقی رهبر» اولین سند سجلدی به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت ولادت و وفات باید در مهلت قانونی انجام شود گفت: مهلت قانونی برای ثبت ولادت ۱۵ و فوت ۱۰ روز است که توصیه می شود خانواده ها این مدت را به تعویق نیاندازند، چرا که با یکسری مشکلات مواجه خواهند شد.

قبادی خاطر نشان کرد: در این راستا ۹۹.۷ درصد از وقایع ولادت استان ظرف مدت قانونی و همچنین ۹۹.۲ درصد از فوت ها در کمتر از ۱۰ روز به ثبت می رسد.

وی یادآور شد: جهت خدمت رسانی بهتر به مردم در ۲ بیمارستان که بیشترین تولد را دارد ۲ مامور برای انجام کارهای ثبت ولادت داریم و در باغ فردوس هم ۲ مامور برای ثبت فوت حضور دارند.

**۳۴۷ هزار کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه صادر شده است

مدیر کل ثبت احوال به روند تعویض کارت ملی اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون ۳۴۷هزار کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه صادر شده که از این تعداد ۳۱۷ هزار تحویل و ۳۰ هزار کارت در ادارات رسوب شده است.

وی گفت: روند صدور کارت ملی هوشمند در حال حاضر شتاب قابل ملاحظه ای دارد و از کلیه افرادی که تا کنون برای تعویض کارت ملی اقدام نکرده اند در خواست می شود هر چه سریعتر اقدام کنند.

این مسئول در ادامه افزود: در حال حاضر ۵۰ دفتر پیشخوان و ۱۶ ایستگاه کاری در سطح استان آماده ثبت تقاضای مردم برای دریافت کارت هوشمند هستند.

**ثبت ۲۵ هزار ولادت در استان کرمانشاه

وی ابراز داشت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۲۵ هزار و ۸۲۴ ولادت در استان ثبت شده که ۱۳ هزار و ۴۸۶ پسر و ۱۲ هزار و ۳۳۸ دختر بوده است.

وی همچنین به آمار فوت شده ها در استان اشاره کرد و افزود: طی این ۹ ماه ۸ هزار و ۲۰۳ نفر فوت شده اند که از این تعداد ۴ هزار و ۷۹۸ نفر مرد و ۳ هزار و ۴۰۵ نفر زن به ثبت رسیده است.

به گفته قبادی در ۹ ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۱۸۷ ازدواج و ۳ هزار و ۸۹۳ طلاق ثبت شده است.

وی افزود: براساس آماراز ابتدای امسال تا کنون به ازی هر ۱۰۰ ازدواج در استان ۳.۹ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان در پایان یادآور شد: طی امسال امیر علی، امیر عباس، محمد طاها و امیر حسین محبوب ترین اسامی برای نوزادان پسر و باران، فاطمه، رها، یسنا و زهرا بیشترین انتخاب برای دختران بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار