مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان گفت:
مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان گفت: چهار طرح جامع شهرهای سیمین شهر، انبارالوم، فاضل آباد و نوکنده در سال جاری به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای تصویب ارسال شده است.
کد خبر: ۳۴۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 22 December 2016
مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان گفت: چهار طرح جامع شهرهای سیمین شهر، انبارالوم، فاضل آباد و نوکنده در سال جاری به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای تصویب ارسال شده است.

عیسی مهری اظهارداشت: برای تهیه این طرح ها 2 میلیاردو 56 میلیون ریال از محل منابع ملی این اداره کل هزینه شد و طرح های ارسالی پس از تصویب و ابلاغ به استانداری، برای اجرا در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.

وی با یادآوری اینکه تهیه طرح های جامع شهری از سال90 در دستور کار قرار گرفته است، افزود: راه و شهرسازی با همکاری مشاوران مرتبط اقدام به تهیه این طرح ها کرد و پیگیری تصویب آن را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری می کند.

به گفته وی؛ طرح های توسعه و عمران شهری از جمله طرح جامع و تفصیلی، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری ها هستند که در آن برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص است و به عنوان سند اجرایی و الزامی درساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد که تدوین این طرح ها همچنین کمبودهای شهر را تامین کرده و پیشنهادهای لازم در سطح محلات و نواحی شهر را ارائه می کند.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان اوایل سال جاری گفته بود که از مجموع 25 قرارداد منعقده جهت تهیه طرح های توسعه وعمران شهری، طرح جامع 13 شهر استان گلستان به تصویب شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران رسیده است.

به گفته مهری؛ 25 قرارداد برای تهیه طرح های توسعه و عمران شهری منعقد شده که 14 طرح جامع برای مراکز شهرستان ها و 11 طرح جامع- تفصیلی برای شهرهای غیر مراکز شهرستانی تهیه می شود.

وی در مورد عملکرد سال 94 این مدیریت نیز گفته بود که بررسی و تصویب نهایی طرح های جامع – تفصیلی شهرهای نوده خاندوز و نگین شهر و طرح های جامع گمیش تپه و کلاله و طرح مغایرت اساسی شهر اینچه برون در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از جمله اقدامات انجام شده در سال 94 بوده است.

وی افزود: در سال 94 همچنین کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر کردکوی و طرح جامع تفصیلی شهر فاضل آباد را مورد بررسی قرار داد و ایراداتی داشت که پس از اصلاحات لازم برای تصویب نهایی به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال شد.

استان گلستان واقع در شمال ایران دارای 14 شهرستان بوده که شامل 30 شهر و افزون بر یکهزار روستا است.

گلستان یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار