روزنامه پیمان یزد در مطلبی با عنوان 'فولاد، همچنان در بحران' به قلم علی محمد قادریان، تداوم مشکلات مدیریتی تیم فوتبال فولاد یزد نماینده استان در لیگ دسته یک باشگاه های ایران را در پایان نیم فصل نخست این رقابتها یادآور شده است.
کد خبر: ۳۴۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 24 December 2016
به گزارش تابناک یزد،با پایان رسیدن بازی ‌های مرحله رفت لیگ فوتبال دسته اول باشگاههای کشور - جام آزادگان، 18 تیم حاضر در این رقابت ها به استراحت 22 روزه رفتند تا در این تعطیلات بیش از سه هفته ای به وضعیت و شرایط خود سر و سامان بهتری ببخشند و برای ادامه مسابقات که از روز جمعه 17 دی 1395 دوباره استارت خواهد خورد آماده شوند.
البته بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ فوتبال کشور نقل و انتقالات نیم فصل لیگ دسته اول از روز پنجشنبه 9 دی آغاز و تا روز چهارشنبه 6 بهمن ادامه خواهد داشت تا تیمها در طی 28 روز اقدام به جذب بازیکنان مدنظرشان کنند.
می گویند آدمهای عاقل از تجربیات خودشان استفاده می کنند و انسانهای باهوش از تجربه دیگران و قطعا هر کس از این روش بهره ببرد در مسیر موفقیت و بهروزی حرکت کرده و ثمرات آن را برداشت خواهد کرد.
بر اهالی فن و آنهایی که دستی بر آتش فوتبال داشتند و از تجربه بالایی برخوردار بودند مشخص شد این بار کج به منزل نخواهد رسید، مگر آنکه اصل و قاعده کلی روش درست تیمداری که رعایت نشده است، دوباره در دستور کار قرارگیرد که متاسفانه تا به امروز این گونه نشده است؟!
با توجه به بعضی شواهد و قرائن به سهم خود و از سر وظیفه و دلسوزی عرض می کنیم بزرگترین حریف و سخت‌ترین مانع بر سر راه موفقیت تیم فولاد یزد که به شدت آن را رنج می دهد سوء مدیریت است و بس و نه فقط و فقط مشکل مالی که آن را در بوق و کرنا کرده و برای پاک و منزه نشان دادن و مبرا نمودن خود از این حربه استفاده می کنند!.
البته منکر این مهم که بدون پول می توان چرخهای فوتبال و تیم فولاد را به حرکت در آورد، نیستیم و بی‌تردید رفع و رجوع مشکلات مالی، یکی از ملزومات رسیدن به موفقیت می باشد اما حرف ما این است وقتی ضعف مدیریت وجود داشته باشد و نتواند به درستی و به طور صحیح از آن بهره ببرد، بدون تردید خروجی مطلوب به دست نخواهد آمد و تبعات آن شکست و ناکامی خواهد بود.
قبلا نوشتیم و باز هم یادآوری می کنیم چه بخواهیم و چه نخواهیم همه آرزوها و عصاره فوتبال یزد در تنها نماینده فوتبال استان در لیگ دسته اول ایران خلاصه شده و اگر بر اساس بی درایتی و بی توجهی از کف برود، مطمئنا سقف آرزوها فرو خواهد ریخت و دیگر قله ای برای رسیدن بازیکنان جوان و آینده سازانی که همه فکر و ذکر و تلاششان، دستیابی به قله است و عاشقان و هواداران رنگ خواهد باخت و نباید اجازه داد این اتفاق ناخوشایند و تلخ واقع شود.
به نظر ما با من بمیرم و تو بمیری و رودربایستی و انفعال، کار تیم فولاد یزد درست نمی شود و حال که گفته می شود، هیات مدیره ای به طور ناقص متشکل از موسوی بیوکی، مهندس سفید و شجاع که هیچ کدام هم تجربه فوتبالی ندارند و کاملا سیاسی هستند و امیدواریم در خدمت به فوتبال هم موفق شوند حداقل باید سعی کنند با مشورت با اهل فن و گرفتن تصمیمات منطقی، اصل مدیریت در باشگاه فولاد را احیا کرده و کلاس و شخصیت از دست رفته را برگردانند و در ادامه به سر و سامان بخشیدن به آن و ایجاد ساختار و تشکیلات مناسب و در خور، همت گمارند.
می دانیم بعضی مواقع اتخاذ تصمیم به علت روابط بسیار سخت و دشوار می شود اما برای اینکه فصل و باب جدیدی در راه تیم فولاد گشوده شود و این تیم از شرایط بحرانی که در آن گرفتار آمده رهایی پیدا کند و به روزهای خوش آینده امیدوار شود، تغییر مدیریتی، آن هم از نوع فوتبالی لازم و ضروری است و طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد.
بر این باوریم و بر این نکته تاکید می کنیم، مدیریت و جلو بردن برنامه ها و کارکردن در فوتبال با همه موانع و مشکلاتی که وجود دارد، اگر با عزم جزم، اراده قوی و مهمتر از همه راستگویی، صداقت و تجربه توام باشد، بسیار آسان و شدنی است.
در فوتبال خیلی از گرفتاری ها و گیرکردنها به این بر می گردد که کار به دست کاردان سپرده نشده و به خط بازی ها اهمیت داده شده است؟! و این آفت که به فوتبال به عنوان طعمه نگاه می کند باعث و بانی رو به زوال رفتن و نابودی آن خواهد شد.
حرف ما این است برای باز گرداندن شادابی، طراوت، مصالح فوتبال و بر آورده کردن انتظار جامعه فوتبال استان یزد، باید هر آنچه درست و حق است عمل کرد و کاری به خوشایند این و آن نداشت.
معتقدیم فوتبال یزد نباید چوب سیاست کاری ها را بخورد این رشته پر طرفدار و جذاب و حتی پر هیاهو به چالش کشیده شود. باید تیم فولاد یزد وکار و بارش در مسیری حرکت داده شود که از بحران خارج و اسباب بزرگی اش برای حضور قدرتمند در بازی‌های برگشت لیگ فراهم گردد تا حداقل بتواند سهمیه اش را حفظ کند و این هدف حاصل نخواهد شد مگر آنکه عنان و اختیار باشگاه فولاد به متولیانی که شرایط مدیریت بر فوتبال را دارند سپرده شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار