عضو شورای شهر عنوان کرد
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت:دولت نتوانسته است به وظیفه خود در قبال شهرداری‌ها عمل نماید.
کد خبر: ۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 08 February 2015

به گزارش تابناک، حجت السلام علی اصغر لطفی اظهار کرد: قانون شهرداری‌ مربوط به 60سال پیش است و متاسفانه در همین قانون که 60سال قدمت دارد اصل تخلف پذیرفته شده است.

رییس کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر همچنین، افزود: شهرداری مشهد به دو دلیل مجبور است که هزینه‌های خود را از این راه کسب نماید.

وی با بیان اینکه دلیل اول این است که دولت نتوانسته است به وظیفه خود در قبال شهرداری‌ها، عمل نمایدو دلیل دوم به دلیل عدم پرداخت عوارض توسط مردم است که تا امروز این امر نیز محقق نشده است.

لطفی، ادامه داد: شهرداری مشهد برای هزینه‌های جاری و عمرانی خود نیاز به بودجه فراوانی دارد و بر همین اساس نیز باید بودجه خود را فراهم نماید.

وی به مصوبه شورای شهر مشهد در خصوص آغاز عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد، اشاره و یادآور شد: به طور مثال برای آغاز عملیات این پروژه بزرگ نیاز به بودجه است و شهرداری مشهد باید این بودجه را به تنهایی فراهم کند چرا که از دولت نمی‌توان انتظاری داشت.

نائب رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورا ایجاد درآمد پایدار را تنها راه حل فروش تخلفات ساختمانی دانست.

وی ادامه داد: طرح شرکت خدمات زائر که در دست بررسی در معاونت اقتصادی شهرداری مشهد است می‌تواند یکی از درآمد پایدار برای شهرداری مشهد محسوب شود.

لطفی تصریح کرد: با این طرح می‌توان زائران بارگاه مقدس امام رضا(ع) را در هزینه‌های شهری، شریک کرد.

رییس کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر ، در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد و نام حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی در همین رابطه اضافه کرد: خداوند در قرآن تاکید می‌کنند که ایام الله باید گرامی داشته شود.

لطفی، تصریح کرد: دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی همچون دیگر روزهای مهم مذهبی مثل عید مبعث و عید غدیر خم باید یادآوری شود تا تاثیر خود را در جامعه داشته باشد.

رییس کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه نباید جشن‌های دهه مبارک فجر دولتی شود، اظهارکرد: جشن‌های ایام الله دهه فجر باید به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود و دستگاه‌های دولتی فقط باید پشتیبان مردم باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار