نگاهی به وضعیت حضور تیم‌های فوتبال استان قم در مسابقه‌های قهرمانی کشور نشان می‌دهد باشگاه‌های فوتبال قم رغبتی به حضور در مسابقه‌های فوتبال پایه کشور در بخش قهرمانان استان‌ها ندارند.
کد خبر: ۳۴۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم، در شرایطی که در سال‌های گذشته گاهی در یک رده سنی ۲ تیم از قم در مسابقه‌های لیگ مناطق شرکت می‌کرد وضعیت باشگاه‌ها نشان از بی‌میلی به حضور در لیگ سطح کشوری است. 

تیم فوتبال هنگ، قهرمان لیگ جوانان استان قم تنها تیمی است که در حال حاضر برای حضور در مسابقه‌های لیگ جوانان کشور در دسته مناطق تمرین می‌کند و برای رقابت در این سطح از خود انگیزه نشان داده است. 

برای نخستین بار، استان قم در رده سنی نوجوانان تیمی در لیگ مناطق نخواهد داشت. تیم‌های عقاب پردیسان و سیاه جامگان نیز که پیش از این برای حضور در این مسابقه‌ها اعلام آمادگی کرده بودند حالا میدان را خالی کرده‌اند. 

علت هم به ۲ مسأله باز می‌گردد؛ یکی مشکلات شدید مالی به طوری که تأمین هزینه‌های حضور در مسابقه‌ها غیرممکن است. مورد دوم بی‌ستاره بودن در لیگ فوتبال نوجوانان استان است به گونه‌ای که تک مهره‌های مهم و سرنوشت ساز لیگ برای همراهی صبا در لیگ بر‌تر نوجوانان به این تیم رفته‌اند و سایر تیم‌ها برای لیگ مناطق بازیکنی در این حد و اندازه در اختیار ندارند.

در لیگ امید نیز فوتبال قم هرگز در سال‌های اخیر نماینده‌ای نداشته است که علت آن هم روشن است. فوتبال قم لیگ باشگاهی امید ندارد و آخرین سالی که تیمی از قم در لیگ مناطق امید شرکت کرده بود مربوط به ۵ سال قبل است که تیم امید آبادگران در دور گروهی در خانه حذف شد.

مسائل مالی این روز‌ها برای باشگاه‌های فوتبال قم آزاردهنده‌ترین چالش است و این چالش حتی برای تیم هنگ، نماینده قم در رده جوانان نیز شرایط دشواری ایجاد کرده است.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار