رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال تولیدات کشاورزی در استان افزایش یافته و محدودیت منابع آبی باعث کاهش تولیدات در این زمینه نخواهد شد.
کد خبر: ۳۴۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 26 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل، عدیل سروی در نشست بررسی موانع تولیدات کشاورزی اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت از سیاست‌های موفق این سازمان در سال‌های اخیر بود که باعث افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی به خصوص دانه های روغنی شد.

وی گفت: میزان سطح زیر کشت محصول کلزا بیش‌از 13 هزار هکتار در استان می‌باشد که نسبت به سال‌های قبل افزایش دو برابری داشته و امیدواریم این روند در سا‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

سروی تصریح کرد: محدودیت منابع آبی و خاکی و توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای، متناسب با شرایط محیطی و سیاست‌های دولت در این زمینه ‌می‌باشد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی در ادامه انجام این برنامه در استان داریم.

وی از توسعه کشت متراکم تا مساحت 130 هکتار در دو سال آینده خبر داد و افزود: 84 هکتار از این مناطق در حال احداث می باشد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن 50 هکتار دیگر نیز صورت گرفته است.

سروی عنوان کرد: سطح زیر کشت سویا در سال زراعی گذشته 14هزار و 700 هکتار بود که بیش از 41 هزار تن سویا برداشت شد و این مقدار نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی با بیان اینکه کشت محصول بادام زمینی از سال پیش در استان آغاز گردیده گفت: امسال کشاورزان بادام زمینی کار استان موفق شدند بیش از چهار هزار و 200 تن محصول از این مزارع برداشت کنند و این با توجه به ارزش اقتصادی بالای محصول صرفه اقتصادی بیشتری برای کشاورزان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: اقداماتی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در پروژه گلخانه فیروز آباد پارس آباد انجام شده و برای تکمیل آن 11 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که قرار شد در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار