مدیر اجرایی موسسه بین المللی مطالعات آسیای مرکزی ازبکستان گفت: آشنایی مردم با امیر علی شیر نوایی محدود و نیازمند معرفی بیشتر است.
کد خبر: ۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ 08 February 2015

به گزارش تابناک، فیل هو پارک در مراسم افتتاحیه همایش اندیشه ها، آثار و خدمات امیر علی شیر نوایی گفت: بی تردید امیر علی شیر نوایی دانشمند، شاعر، نقاش، موسیقیدان،مترجم و سیاستمدار بزرگی بود.

وی تصریح کرد: همه به خوبی با آثار شکسپیر، هوگو، هگل، گوته و دیگر افراد موفق و صاحب نام اروپایی آشنا هستیم، با این وجود چند نفر وجود دارند که امیر علی شیر نوایی را بشاسند؟ آیا آشنایی کم مردم با این بزرگمرد به معنای ضعیف بودن کارهای وی نسبت به افراد موفق اروپایی است؟

مدیر اجرایی موسسه بین المللی مطالعات آسیای مرکزی،ازبکستان اظهار کرد: من قصد دارم این امر را متذکر شوم که چگونه تاریخ جهان فاصله پیدا کرد به خصوص بعد از زمانی که نوایی بعد از آن متولد شده بود.

وی عنوان کرد: نکته خوب و قابل تأمل این است که جهان در حال تغیر است و بیشرفت‌های اخیر در زمینه اینترنت و حمل و نقل، فرصت‌های خوبی را به وجود آورده است که ارزش‌های خودمان را به دیگران خصوصا اروپایی‌ها معرفی کنیم.

فیل هو پارک افزود: اگر چنین پیشرفت علمی سبب شده که بتوانیم ما با فرهنگ آنها آشنا شویم، پس ما نیز می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و برای آشنا سازی بیشتر جهانیان نسبت به خودمان از آن‌ها استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر با در نظر گرفتن انصاف و عقلانیت خوب تلاش کنیم هیچ مانعی برای شناسایی وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار