در بیانیه نهضت شهدای ایران اسلامی به مناسبت حماسه نهم دیماه اعلام شد ؛
نهضت شهدای ایران اسلامی به مناسبت حماسه نهم دیماه طی بیانیه ای، یکی از ويژگي هاي برجسته ياران امام حسين عليه السلام نیز در جريان عاشورا را نیز بصيرت و ولایت خواند و تاکید کرد که بایستی با بهره‌گیری از الگوی زیبای حماسه 9 دی، مراقبت و هوشیاری دائمی در جامعه ما به امری نهادینه و همیشگی تبدیل گردد.
کد خبر: ۳۵۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ 29 December 2016
 به گزارش تابناک رضوی ، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :
 
بـِسـمِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـد یقیــن
 
یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ         نور حق سرمه چشم بصیرت است.
 
بصيرت به تعبير اميرمؤمنین حضرت علی علیه السلام، يعني مشاهده درست و دقيق حوادث، تفکر و تدبر در آنها و سنجيدن مسائل و حوادث. بصيرت را در دو سطح مي¬توانيم تعريف كنيم. اين بصيرت خيلى چيز لازمى است؛ اين را بايد ما در خودمان تأمين كنيم.
 
بصيرت در حقيقت زمينه همه تلاش¬ها و مبارزات انسانى در جامعه است. اين يك سطح بصيرت. بجز اين سطح وسيع بصيرت و لايه‌ عميق بصيرت، در حوادث گوناگون هم ممكن است بصيرت و بى‌بصيرتى عارض انسان شود. انسان بايد بصيرت پيدا كند. اين بصيرت به چه معناست؟ يعنى چه بصيرت پيدا كند؟ چه جور مي شود اين بصيرت را پيدا كرد؟ اين بصيرتى كه در حوادث لازم است و در روايات و در كلمات اميرالمؤمنين هم روى آن تكيه و تأكيد شده، به معناى اين است كه انسان در حوادثى كه پيرامون او مي¬گذرد و در حوادثى كه پيش روى اوست و به او ارتباط پيدا مي‌كند، تدبر كند؛ سعى كند از حوادث به شكل عاميانه و سطحى عبور نكند؛ به تعبير اميرالمؤمنين، اعتبار كند: «رحم اللَّه امرء تفكّر فاعتبر»؛ فكر كند و بر اساس اين فكر، اعتبار كند.
يعنى با تدبر مسائل را بسنجد «و اعتبر فأبصر» با اين سنجش، بصيرت پيدا كند. حوادث را درست نگاه كردن، درست سنجيدن، در آنها تدبر كردن، در انسان بصيرت ايجاد مي‌كند؛ يعنى بينائى ايجاد  مي‌كند و انسان چشمش به حقيقت باز مي‌شود.
 
اميرالمؤمنين عليه الصّلاة و السّلام در جاى ديگر مي‌فرمايد: «فانّما البصير من سمع فتفكّر و نظر فأبصر» . این جملات، فرمایشات مقام معظم رهبري در جمع دانشجويان استان قم در سال 1389 است که نشان دهنده نگاه امام و ولی امر ما در رابطه با بصیرت است. علیهذا فتنه 88 و حماسه 9 دی آوردگاه بصیرت بود و در آنجا بود که دارندگان بصیرت نجات یافتند و به حق مردم نشان دادند که بصیرتشان علوی است.  
 
اگر اعلم علما هم باشيد و زمانتان را نشناسيد و ندانيد ترفندهاي استكبار و نيز مشكلات جامعه چيست، نمي‌توانيد براي جامعه اسلامي‌تان مفيد واقع شويد.
 
در شرايط کنوني کشور عزيزمان، در فضايي که هر روز فتنه‌اي جديد رخ مي‌نمايد، داشتن چراغي درخشان و بدون زنگار براي پيدا کردن راه درست، ضروري است و چه راهي بهتر و روشن‌تر از خط سيري که رهبر معظم انقلاب اسلامي (روحنا لک الفداء) نمايان نموده‌اند؛ چراکه يكي از ويژگي هاي برجسته ياران امام حسين عليه السلام نیز در جريان عاشورا بصيرت و ولایت بود .
 
مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو «ولایت‌فقیه» یک حقیقت واحد بوده و از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردارند که به‌راحتی قادر هستند هر توطئه و فتنه‌ای را خنثی کنند. در فتنه 88 ملت بزرگ ایران ملاحظه کردند که ابعاد تهاجم و میزان ضدیت دشمنان با نظام برآمده از اسلام عزیز به‌ حدی بزرگ و عمیق است که در صورت کمترین بی‌توجهی و خواب‌آلودگی، خسارت‌های فراوان به میهن اسلامی وارد می‌شود  و لذا با بهره‌گیری از الگوی زیبای حماسه 9 دی، بایستی مراقبت و هوشیاری دائمی در جامعه ما به امری نهادینه و همیشگی تبدیل گردد.  
 
 لذا به نمایندگی از جمعیت ایثارگران کشور عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت حماسه سازان نهم دیماه، برخود واجب می دانیم تشکر و قدردانی ویژه خود را از همه آحاد مردم که با حضور انقلابي و ايمان خدايي¬شان، نفس فتنه و فتنه گران را در سينه حبس كردند؛ ابراز داشته و اين روز را که به فرموده مقام معظم رهبري مدظله العالی "روز تجلي قدرت خدا بود" دریادها زنده نگه داریم.
 
و السلام علی عباد الله الصالحین
نهضت شهدای ایران اسلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار