مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم:
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: فرهنگ عفاف و حجاب تنها اختصاص به بانوان ندارد.
کد خبر: ۳۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 31 December 2016
به گزارش تابناک قم، معصومه ظهیری ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اجرای دستورالعمل برنامه‌های 10گانه ترویج عفاف و حجاب اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های عفیفانه و ترویج ارزش‌های فرهنگ عفاف و حجاب در بخش‌های عمده در استان اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه‌ها مربوط به آموزش‌ها و پاسخگویی به شبهات است که همه ادارات استان موظف هستند برای همکاران و خانواده‌های وابسته به کارکنان دولت اجرایی کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به ارائه آموزش‌ها گفت: بخشی از آموزش‌ها به طور مستقیم در هفته عفاف و حجاب و دهه فجر برگزار می‌شود، نشست‌ها و گفتمان‌های تخصصی و کرسی‌های آزاداندیشی در ادارات مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اداراتی که مخاطب بیشتری از بانوان را به خود اختصاص می‌دهند، افزود:‌ این ادارات شامل آموزش و پرورش، هلال‌احمر، کمیته امداد، بهزیستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ظهیری اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی در طول سال در قالب نشست‌های ماهانه در زمینه سبک زندگی اسلامی و آموزش خانواده برگزار می‌شود که یکی از موضوعات عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به برنامه‌های پژوهشی تصریح کرد: سفارش و هدایت پایان‌نامه‌ها به ویژه در زمینه پایان‌نامه کارشناسی ارشد در این بخش پیگیری می‌شود، فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علمیه خواهران و جامعة الزهرا در دستور کار است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم کارهای تبلیغی و ترویجی و فرهنگ‌سازی عمومی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: فضاسازی در ادارات، ارسال پیامک‌ها و برگزاری جشن‌ها در این بخش پیگیری می‌شود، برنامه‌هایی در زمینه اشتغال خانگی و خوداشتغالی در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌هایی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهدا شده و با اداره‌کل ارشاد هماهنگی لازم صورت گرفته تا کتاب‌ها با موضوع سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی در خانواده در قالب بسته‌های اهدایی توزیع شود.

ظهیری ادامه داد:‌ باید در نظر داشت اهتمام به فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص به بانوان ندارد، بلکه رعایت موازین تعامل، دو جنس را دربرمی‌گیرد.

وی یادآور شد:‌ حضور مخاطبانی از کشورهای مختلف از جمله ظرفیت‌های قم  است که بخشی از آنها بانوان هستند و آموزش، نشر فرهنگ عفاف و حجاب و صدور به سایر کشورهای اسلامی از سوی آنها پیگیری می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار