در راستای ازدواج آسان؛
آغاز زندگی مشترک و پیوند پیمان زناشویی یک زوج جوان خراسانی با حضور والدین و جمعی از همرزمان شهدا در جوار تربت پاک پنج شهید گمنام تربت‌جام برگزار شد درحالیکه یکی از شرایط عقد و مهریه عروس خانم مجموعه آثار شهید مطهری بود.
کد خبر: ۳۵۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 01 January 2017
در این محفل شادمانی و معنوی پس از قرائت خطبه عقد، "زوج جوان" در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی با اشاره به اهداف اجرای مراسم عقدکنان خود در جوار شهدای گمنام گفت: شهدا برکت زندگی ما هستند و افرادی که امکان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارد این اماکن مقدس بهترین فضا برای اجرای مراسم به سبک زندگی اسلامی - ایرانی  و ساده می باشد.
 
ازدواج با مهریه آثار شهید مطهری در جوار شهدای گمنام + عکس 
 
 «سینا بقایی» افزود: در شرایط اقتصادی کشور که جوانان ما از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند می توانند با ازدواج آسان جریان فرهنگی وسبک زندگی اسلامی ساده  را جایگزین سایر تشریفات دست و پا گیر پرهیز کنند چون نفی برای جامعه و جوانان ندارد.
 
 وی ادامه داد: جوانان در بحث ازدواج نباید به موضوع اقتصادی فکر کنند و ازدواج خود را به تاخیر بیندازند بنا به دستور اسلام اگر فقیر هم باشیم می توانیم  به برکت شهدا با ازدواج آسان زندگی مشترک را شروع کنیم.
 
 وی تصریح کرد: ما به پیروی از منویات مقام معظم رهبری و موافقت خانواده همسرم ازدواج آسان را برای الگوی دیگر جوانان در این مکان مقدس برگزار کردیم.
 
در ادامه این گفتگو "زوجه"  با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم عقد ساده در جوار شهدای گمنام به خبرنگار تابناک رضوی، گفت: شهدا با نثار خون خود در حفظ و حراست از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند، قدردانی از زحمات و جانفشانی شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان یک وظیفه همگانی است و این افتخار نصیبمان شد تا بتوانیم مراسم عقد خود را در این مکان مقدس برگزار کنیم.
 
«مریم قلی بیگی» شرایط عقد خود را این طور توصیف کرد: شرایط مهریه و ضمن عقدم؛ تعداد 14 سکه بهار آزادی و 14  دیوان شعر فارسی و کلیه آثار شهید اهل قلم علامه شهید مرتضی مطهری می‌باشد که قرار شد هر ماه یکی از کتابهای این شهید تقدیم عروس خانوم شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که توان مالی هر دو خانواده برای برگزاری مراسم پر هزینه در تالارهای مجلل فراهم بود اما بدلیل احترام با ساحت مقدس شهیدان و بر پایی مجلس آسان از این امر صرف نظر کردیم.
 
وی با اشاره به فرهنگ سازی این سنت حسنه خطاب  به دختران دَم بخت گفت: با برگزاری مجلس ساده به سبک زندگی اسلامی- ایرانی خواستیم برای دیگر جوانان فرهنگ سازی شود تا با کم کردن خیلی از هزینه های اضافی که ضرورتی ندارد، زندگی مشترک خود را از محل  اماکن مقدس و امام زادگان انقلاب بصورت ساده آغاز کنیم.
 
ازدواج با مهریه آثار شهید مطهری در جوار شهدای گمنام + عکس 
 
ازدواج با مهریه آثار شهید مطهری در جوار شهدای گمنام + عکس 
 
ازدواج با مهریه آثار شهید مطهری در جوار شهدای گمنام + عکس 
 
ازدواج با مهریه آثار شهید مطهری در جوار شهدای گمنام + عکس
 
  مهدی حسینی / تابناک خراسان رضوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار