مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خبر داد :
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:برای اولین بار جشنواره بین اللملی اقوام ایرانی 30 دی لغایت سوم بهمن ماه جاری در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود .
کد خبر: ۳۵۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 05 January 2017
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:برای اولین بار جشنواره بین اللملی اقوام ایرانی 30 دی لغایت سوم بهمن ماه جاری در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود .مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:برای اولین بار جشنواره بین اللملی اقوام ایرانی 30 دی لغایت سوم بهمن ماه جاری در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود . 
 
 
به گزارش خبرنگار تابناک ؛ابراهیم رحیمی زنگنه در نشست خبری افزود:در این جشنواره حدود 10گروه موسیقی از اقوام گوناگون و سراسر ایران ، 3گروه موسیقی از کشورهای افغانستان ،تاجیکستان و هند و6گروه موسیقی از استان شرکت خواهند کرد. وی تصریح کرد:14 گروه تاتر آیینی و اقوام از 10 منطقه قومی کشور ،4گروه آیینی نیز از استان کرمانشاه شرکت و در نمایشگاه مد ولباس ایرانی نیز از 15 استان و 5غرفه از کرمانشاه و 5غرفه صنایع دستی نیزدر کنار این جشنواره برگزار خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد:چرا استانی مانند کرمانشاه که قطب اقوام گوناگون در غرب کشور است نباید شاهد برگزاری چنین جشنواره هایی باشد تا جوانان ما با فرهنگ ،سنت،آیین و دین که بیشتر تناسب داردو بهترین راه مبارزه با موسیقی، نمایش مبتذل ترویج موسیقی؛ نمایش آئینی و اصیل سازگار با فرهنگ غنی و اسلامی است‌.

 رحیمی زنگنه ابراز داشت: سومین دوره انتخاب کتاب سال کرمانشاه با ارسال 70 اثر به دبیرخانه در بهمن‌ماه برگزار می‌‌شود ودر آئین تجلیل از استاد زنگنه از 12 نفر از برگزیدگان موسیقی تجلیل شد که با فراخوان در بخش موسیقی 48 اثر و در بخش تئاتر 75 اثر به دبیرخانه ارسال و پس از بررسی بهترین آثار انتخاب شدند. 

ایشان اظهار داشت:در هر شهرستان یک جشنواره خواهیم داشت که جشنواره شعر گیلان‌غرب و جشنواره تجلی وحدت  و عشق بنوی در سرپل ذهاب ، جشنواره موسیقی در قصر شیرین وجشنواره داستان نویسی‌  در هرسین در بهمن و اسفند‌ماه جاری برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار