کد خبر: ۳۵۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 07 January 2017
به گزارش تابناک یزد، روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان « رأي « اعتماد ملي» به دبير كل غايب» نوشت:
«حزب اعتماد ملي به استعفاي مهدي كروبي از دبيركلي اين حزب نه گفت و با آن مخالفت كرد. اين تصميمي بود كه از همان يازده روز پيش كه دبيركل محصور اعتماد ملي استعفانامه نوشت مي‌شد انتظارش را داشت. هرچند كروبي در نامه به هم كيشان حزبي‌اش، چرايي جدايي از «اعتماد ملي» را شرايط حصر و پايان نامعلوم آن و كم‌خبري از امور سياسي و حزبي اعلام كرده بود و بر همين اساس درخواست استعفا داده بود اما اين دليلي نشد تا اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، پشت شيخ محصورشان را خالي كنند و به راحتي با خداحافظي آقاي دبيركل شان موافقت كنند. اگرچه شوراي مركزي اعتماد ملي در جلسه ٩ صبح ديروز خود كه با رياست رسول منتجب‌نيا و مديريت الياس حضرتي و اسماعيل دوستي برگزار شد توصيه كروبي كه تقاضا كرده بود «بدون دخالت عواطف و احساسات و به‌خاطر مصالح مهم‌تر حزب، درخواست استعفا را قبول و تصويب كنند» دو واكنش متفاوت داشت.
 
آنها براي اتخاذ تصميم غيرعاطفي كه خواسته دبيركل شان بود از هفته قبل و در دعوتنامه ارسالي شان براي شوراي مركزي اعتماد ملي مشخص كرده بودند كه چهار موافق و چهار مخالف استعفاي آقاي دبيركل در اين جلسه از دلايل شان سخن خواهند گفت. همين اتفاق هم افتاد و به گفته محمد جواد حق‌شناس بعد از استماع سخنان ٤ نفر از موافقين استعفاي دبيركل و ٤ نفر از مخالفين موضوع به راي گذاشته شد كه نتيجه آن چيزي نبود كه مهدي كروبي تقاضايش را كرده بود.
 
حق شناس در گفت‌وگو با اعتماد آنلاين خبر داده كه موافقين استعفاي دبيركل اعتماد ملي درخواست مهدي كروبي را يك تصميم تشكيلاتي ارزيابي كرده و با استناد به آشنايي كروبي از فضاي عمومي و سياسي كشور و آگاهي او از مصالح ملي و جريان اصلاحات خواستار پذيرش تقاضاي كروبي براي جدايي از حزب اعتماد ملي شدند اما حاضرين در اين جلسه حزبي پس از بحث و بررسي‌هاي درون تشكيلاتي به اتفاق آرا با اين درخواست مخالفت كردند تا نظر حزب اعتماد ملي به مهدي كروبي اعلام شود.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار