معاون جوانان هلال احمر خراسان رضوی از احیا و راه اندازی مدارس امدادی برای اولین بار در استان با اجرایی نمودن طرح ملی دادرس خبرداد.
کد خبر: ۳۵۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰ 08 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، محسن نجات معاون جوانان هلال احمر خراسان رضوی گفت: پنجمین دوره ی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی 95-96 با هدف تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت با حضور 500 کانون و شرکت گسترده ی دانش آموزان مقطع هشتم متوسطه دوره اول در سطح شعب استان خراسان رضوی آغاز شد.
 
وی افزود: پنجمین دوره ی طرح ملی دادرس در سطح 21شعبه و با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در مدارس در حال اجرا می باشد.
 
نجات ادامه داد : پس از توزیع کتاب و پوستر های مربوط به طرح دانش آموزان در ابتدا  تاریخچه ، اصول و اهداف اصلی جمعیت را آموزش دیده ودر ادامه با مهارت های مختلفی از جمله پناه گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفا حریق و اسکان اضطراری آشنا می شوند؛ که از مهمترین نکات مربوط به این دوره می توان به تاسیس  50 واحد مدارس امدادیدر سطح شعب استان اشاره کرد.  
 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این آموزش ها توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی و سازمان‌دهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت‌های کار گروهی، می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار