امروز سه شنبه 21 دی ماه 1395 یکی از باشکوهترین بدرقه ها در تاریخ انقلاب از سوی مردم شکل گرفت و در حالیکه تابوت امیرکبیر زمان بر روی دستان امت قهرمان ایران قرار گرفته بود با پلاکارد نوشته هایی نظیر 'خدا حافظ رفیق'، 'خداحافظ مرد امید و عقلانیت' و 'هاشمی زنده است' او را به سمت منزلگاه ابدیش تشییع کردند.
کد خبر: ۳۵۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 10 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ مردم مومن، ولایی و وفادار به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی ایلام از شامگاه یکشنبه و همزمان با انتشار خبر ارتحال جانسوز یار انقلاب عزادار و در سوگ عزیزی نشسته اند که حضرت امام (ره) در وصف او فرمودند: تا نهضت زنده است، هاشمی هم زنده است و رهبر معظم انقلاب نیز در وصفشان فرمودند: هیچ کس برای من هاشمی نمی شود.
 
و امروز همان هاشمی بزرگ، همانی که زنده بودن نهضت با نامش گره خورده بود در میان حزن و اندوه بی پایان مردم وفادار ایران اسلامی از دانشگاه تهران به سمت حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تشییع می شود تا در کنار پیر و مراد و مقتدای خود برای همیشه آرام گیرد و بیاساید.
 
وداع باشکوه ملت با سردار سازندگی حاکی از عمق علاقه و ارادت ملتی بود که به خوبی می دانستند این سردار بزرگ تا چه اندازه برای پیروزی انقلاب و حفظ و حراست از آن تا چه اندازه زحمت کشیده است.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی رنج ماه ها زندان و سخت ترین شکنجه ها را به جان خرید اما هرگز حاضر نشد تا از امام (ره) دست بکشد تا انقلاب پیروز و نهضت اسلامی بر ایران بزرگ حکمفرما شود.
 
بی شک تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هیچگاه خاطره مجاهدت ها و رشادت های یار دیرین امام و رهبری را فراموش نخواهد کرد، انقلابی که با نام هاشمی گره خورده و عجین شده است.
 
هاشمی رفسنجانی شخصیتی بی بدیل و کم نظیر بود که مورد وثوق گروه های سیاسی قرار داشت تا آنجا که حضرت امام (ره) مدیریت جنگ را به وی سپرد و پس از آن رهبر انقلاب نیز همواره به چشم مشاوری امین و یاوری قابل اتکا به وی می نگریست.
 
آیت الله رفسنجانی برای همه ملت ایران قابل احترام بود و در این میان مردمان استان ایلام نیز علاقه خاصی برای ایشان قایل بودند و در روز وداع با بزرگ مرد انقلاب با نصب بنر و پلاکاردهایی، در سوگ سردار سازندگی به عزا نشسته اند.
 
مردم استان ایلام هنوز خاطره سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی در دی ماه سال 75 به این دیار را به خاطر دارند که در کسوت ریاست جمهوری به شهرهای مختلف استان سفر کرد.
 
امروز سه شنبه 21 دی ماه 1395 یکی از باشکوهترین بدرقه ها در تاریخ انقلاب از سوی مردم شکل گرفت و در حالیکه تابوت امیرکبیر زمان بر روی دستان امت قهرمان ایران قرار گرفته بود با پلاکارد نوشته هایی نظیر 'خدا حافظ رفیق'، 'خداحافظ مرد امید و عقلانیت' و 'هاشمی زنده است' او را به سمت منزلگاه ابدیش تشییع کردند.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد...
 
مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی امام جمعه و استاندار ایلام روز چهارشنبه در مسجد جامع ایلام برگزار می شود.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز تاسف فراوان و تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: مراسم یادبود و بزرگداشت این شخصیت کم نظیر از ساعت 10 تا 12 روز چهارشنبه 22 دی در مسجد جامع برگزار می شود.
 
این اطلاعیه می افزاید: مراسم بزرگداشت و یادبود رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مروارید استاندار، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استان، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار می شود.
 
در این اطلاعیه همچنین از عموم مردم شریف و قدرشناس ایلام دعوت شده تا با حضور پرشور خود در این مراسم، یاد و خاطره آن شخصیت برجسته و بزرگوار را گرامی بدارند.
 
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی به علت عارضه قلبی در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار